پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اجلاس ائمه جمعه در شهر اسلام آباد

حوزه/ شورای همبستگی ملی پاکستان، اجلاس ائمه جمعه را با حضور ائمه جمعه مذاهب مختلف در شهر اسلام آباد پاکستان برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ شورای همبستگی ملی پاکستان که نمادی از اتحاد بین المذاهب بدون اهداف سیاسی در پاکستان است، اجلاس ائمه جمعه را با حضور ائمه جمعه از مذاهب مختلف در شهر اسلام آباد پاکستان برگزار کرد.

این اجلاس از سوی شورای همبستگی ملی پاکستان و باهدف تحکیم فضای اتحاد در امت اسلامی و حفظ یکپارچگی و وحدت ملی در پایتخت پاکستان برگزار گردید.

برگزار کنندگان این اجلاس، شرکت جمع کثیری از ائمه جمعه از تمام مکاتب فکر در برنامه را، نشانه بیداری علمای اسلام و سعی و تلاش آنان در اتحاد امت، تقریب مذاهب و پیشرفت کشور دانسته و اعلام داشتند که تاحد زیادی به اهداف خود از برگزاری آن دست پیدا کرده اند.

در پایان این اجلاس بیانیه ای مشترک از سوی ائمه جمعه و علمای حاضر صادر شد که در آن بر لزوم ایفای نقش موثر علما و ائمه جمعه در دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی کشور تاکید شد.

در این بیانیه آمده است علما و ائمه جمعه حاضر تلاش برای ایجاد اتحاد مسلمانان و هماهنگی مذهبی را فریضه الهی دانسته و در پرتو تعالیم قرآن و سنت برای آن تمام تلاش خود را خواهند داشت.

هم چنین در بیانیه با اشاره به مسائل و مشکلات اجتماعی، فساد حکومتی و ناهنجاریها در رسانه های جمعی، آن را عامل نابودی جوامع و در تضاد با تعالیم دینی دانسته و از مقامات مسئول خواستار مقابله با آن شدند.

شرکت کنندگان اجلاس ائمه جمعه در بندهایی از بیانیه پایانی به مشکلات جهان اسلام مانند مظلومیت فلسطین، مسئله کشمیر و بیانات ترامپ در رابطه با قدس و نیز علیه پاکستان پرداخته شده و به شدت محکوم شد.

در پایان حاضرین از تلاش های موثر شورای همبستگی ملی پاکستان در تقویت فضای تقریب و اتحاد مسلمانان تقدیر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha