چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
رئیس وفاق المدارس  الشیعة پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ریاض حسین نجفی در سخنان خود در مسجد جامع علی(ع) ضمن اشاره به مشکلات پیش روی امت اسلامی گفت: علت اصلی مشکلات امت اسلام دوری قرآن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ حجت الاسلام و المسلمین ریاض حسین نجفی رئیس وفاق المدارس الشیعة پاکستان در سخنان خود در مسجد جامع علیع ضمن اشاره به مشکلات پیش روی امت اسلامی گفت: علت اصلی مشکلات امت اسلام دوری قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی با بیان این که مسلمانان به خاطر غفلت از روح و حقیقت تعالیم دین گرفتار مشکلات شده اند گفت: برخی مسلمانان به زبان الله اکبر می گویند، اما به آن یقین قلبی ندارند و عامل بسیاری از مشکلات مسلمانان همین دوری از قرآن و تعایم دین است.

وی با تاکید بر ضرورت غور و فکر در آیات قرآن بیان داشت: اگر هر مسلمان روزانه فقط چند آیه تلاوت کند، بفهمد و در عمل به آن سعی و تلاش نماید در زندگی او انقلابی پدید خواهد آمد.

ایشان با بیان مظلومیت و مهجوریت قرآن در مقابل دیگر آئین های مذهبی در جامعه گفت: در بعضی از ایام توجه به ادعیه بیشتر از قرآن است حتی در شب های قدر که شب نزول قرآن هست هم در مساجد توجه به قرائت ادعیه بیشتر از توجه به قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی تاکید کرد: حتی اگر به تعالیم قرآن به اندازه ای که در احترام به مصحف و جلد و اوراق قرآن اهتمام می شود، توجه داده شود بسیاری از مسائل قابل حل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha