جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی

حوزه/ آیت الله نجفی با انتقاد از نقش کم رنگ رسانه ها در تبلیغ امور دینی، کفت: رسانه ها در بیان احکام شرعی کوتاهی می کنند و این مسئله رسالت متولیان دینی را سنگین تر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله ضیاءالدین نجفی امروز در جلسه هفتگی درس اخلاق در مسجد جامع نبی اکرم(ص) با بیان این که "توحید" ریشه ای ترین موضوع دینی است، گفت: توحید ریشه در باطن و فطرت انسان ها دارد و در همین رابطه حضرت محمد(ص)، پیامبر بزرگوار اسلام از پیرزنی که در حال کار با چرخی بود، پرسیدند: خدا را چگونه شناختید؟ آن پیرزن بلافاصله کار با آن چرخ را رها کرد و گفت: کار این چرخ، زمانی که آن را رها کردم، متوقف شد؛ بنابراین جهان هستی با این همه نظم و حکمت، حتما آفریدگار و مدبری دارد و پیامبر(ص) به همراهان فرمودند مشاهده کنید این فرد چگونه به اندازه دانش خود، وجود خدا را اثبات کرد.

مؤسس و مسئول حوزه علمیه نبی اکرم(ص) افزود: انسان ها بر اساس استدلال به اصول دین از جمله توحید، ایمان می یابند و این اصول، تقلیدی نیستند.

وی تصریح کرد: معرفت انسان به خداوند، تقلیدی نیست؛ ولی انسان در احکام دین، باید به متخصص دین یعنی مرجع تقلید و مجتهد جامع الشرائط، مراجعه کند، همانطور که یک بیمار به پزشک مراجعه می کند.

آیت الله نجفی عنوان داشت: انسان می تواند با تحصیل در حوزه علمیه با احکام دین آشنا شود و به مرحله ای برسد که بتواند در احکام دین، اجتهاد کند، در غیر این صورت باید از مرجع تقلید و مجتهد جامع الشرائط تقلید کند.

وی با انتقاد از نقش کم رنگ رسانه ها در تبلیغ امور دینی، کفت: رسانه ها در بیان احکام شرعی کوتاهی می کنند و این مسئله رسالت متولیان دینی را سنگین تر کرده است از این رو ائمه جماعات، مبلغان و خطبا در بیان احکام شرعی، باید جدی تر عمل کنند.

آیت الله نجفی در پایان اظهار داشت: مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه در راس حکومت اسلامی، قرار دارند و همین موضوع، مهترین دلیل برای اشاعه احکام دین در رسانه هاست؛ هرچند گاهی رسانه ها به تبلیغات و نمایش چهره های هنری و ورزشی، بیشتر اهمیت می دهند.

انتهای پیام   313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha