پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت زینب(س)

حوزه/ استاد حوزه علمیه بیرجند در مبحث الگوسازی فرهنگ زینبی، گفت: دختران جامعه ما باید حضرت زینب(س) را به‌عنوان اسوه ای نیکو یاد کنند و صبر و حیا را از ایشان فرا بگیرند.

حجت الاسلام سید محمد علوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند اظهار کرد: دلیل نامگذاری روز ولادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستار این است که در واقعه عاشورا امام سجاد(ع) کسالت داشتند و حضرت زینب(س) بیشتر از هر کسی مراقب ایشان بود و علاوه بر مراقبت از امام سجاد(ع) ازهمه اهالی کاروان عاشورا همچون مادری دلسوز پرستاری می کرد.

استاد حوزه علمیه بیرجند با بیان اینکه در بیشتر موارد بعد از مادر، خواهر می تواند بهترین مراقب و پرستار برای هر فرد باشد، گفت: حضرت زینب(س) نقش خواهری مهربان را برای نزدیکانش ایفا می کرد.

حجت الاسلام علوی، نقش حضرت زینب(س) در قیام عاشورا را انکار نکردنی دانست و افزود: پس از به شهادت رسیدن امام حسین(ع) نقش حضرت زینب(س) پر رنگ تر از قبل شد.

استاد حوزه علمیه بیرجند با بیان اینکه صبر آن حضرت برترین و برجسته ترین ویژگی ایشان بود، افزود: ۳ نوع صبر داریم که یکی از آنها صبر در مصیبت است و دیگری هم صبر در اطاعت از دستور خدا است و آخرین نوع صبر در معصیت می باشد.

حجت الاسلام علوی درمورد صبر در اطاعت از دستور خداوند، به صبر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و همچنین دربحث صبر از معصیت هم به زندگی حضرت یوسف(ص) اشاره نمود.

وی در مبحث الگوسازی فرهنگ زینبی افزود: دختران جامعه ما باید حضرت زینب را به‌عنوان اسوه ای نیکو یاد کنند و صبر و حیا را از ایشان فرا بگیرند.

استاد حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بیرجند خاطر نشان کرد: حیا و پاکدامنی حضرت زینب(س) به دلیل تربیت درستی بود که امام علی(ع) در فرزندانشان داشتند.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha