جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قنبر علی احمدی - امام جمعه نور

امام جمعه نور با بیان این که اصل دین به برکت تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و فقهای حوزه حفظ مانده است، گفت: امروز دشمنان و بدخواهان دین به شیوه های دیگری در تلاش هستند ارزش های دینی را در جامعه حذف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسام قنبرعلی احمدی، امام جمعه نور، امروز در نشستی با فعالان فرهنگی این شهرستان با بیان این که کمال توحید اخلاص در عمل است، گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند اگر انسان بخواهد به بالاترین درجه اخلاص برسد باید از گناه، معاصی و لغزش‌ها دوری کند و همه توجه او به خدا باشد.

وی با بیان این که عبادت خداوند متعال باید برای شوق نسبت به پروردگار عالم و برای عظمت پروردگار و شکر خدای متعال باشد، افزود: اوج اخلاص را در تربیت شدگان مکتب پیامبر گرامی اسلام(ص) مانند حضرت علی(ع) مشاهده می‌کنید که به مسکین، یتیم و اسیر تنها برای رضای خدا حتی در حین نماز بخشش می‌کردند.

امام جمعه نور در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که باید مراقب باشیم اعمال و رفتار ما تنها با اخلاص و برای رضای خدا باشد، خاطرنشان کرد: باید در همه امور خداوند متعال را ناظر بر اعمال خود بدانیم.

حجت الاسلام احمدی همچنین با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، از این بانوی ارزشمند اسلام به عنوان بهترین مفسر و مبین حادثه کربلا یاد کرد و گفت: حضرت زینب(س) پیام مبارزه با ظالم، ستمگر و فاسد و هدف قیام کربلا و واقعه عاشورا را به گوش انسان‌های عالم و به همه نسل‌ها رساند.

امام جمعه نور با بیان این که پرستاری در مکتب شیعه جایگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: هر کس و در هر جایی پرستاری بیماری را به عهده بگیرد، مجاهد فی سبیل الله است و انگار شب‌ها به عبادت و روزها را به روزه گذرانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دیرینه دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب اشاره کرد و با بیان این که دشمنی با دین مسأله تازه ای نیست و از صدر اسلام وجود داشته است، گفت: امروز نیز این دشمنی ها با وضعیت و شرایطی جدیدی از سوی یزیدیان زمان صورت می گیرد.

امام جمعه نور با اشاره به این که بدخواهان دین همواره تلاش کردند تا اصل دین و ارزش های الهی را از بین ببرند و یا تحریف کنند، خاطرنشان کرد: تلاش های گسترده علما و فقهای دینی مانع تحقق توطئه ها و نقشه های دشمنان شد.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که پس از ائمه معصومین(ع) این علمای دین بودند که با شهامت در برابر توطئه های دشمنان دین ایستادند، تصریح کرد: بسیاری از عالمان دینی حتی در این مسیر پر فرازو نشیب جان خود را نیز تقدیم بقای دین کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان همواره تلاش کردند تا اصل دین را به پوسته ای بی اثر در جامعه تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: علمای دینی با هوشیاری و بصیرت بالا ضمن روشنگری در جامعه این توطئه دشمنان دین را خنثی کردند.

امام جمعه نور با بیان این که اصل دین به برکت تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و فقهای حوزه حفظ مانده است، تصریح کرد: امروز دشمنان و بدخواهان دین به شیوه های دیگری در تلاش هستند ارزش های دینی را در جامعه حذف کنند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که در طول یکصد سال اخیر علمای دین مقتدرانه در برابر هر گونه انحراف و بدعتی ایستادند و اجازه ندادند که دشمنان ارزش های الهی را خدشه دار کند، خاطرنشان کرد: دشمنی ها با دین هیچ گاه پایانی نخواهد داشت و این مسأله تاریخی تا زمان وجود حق و باطل در جامعه پا برجا است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در رأس همه دشمنی ها در چهار دهه اخیر علیه انقلاب و نظام اسلامی، آمریکای جنایت کار بوده است، تصریح کرد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب با همه توان خود در برابر انقلاب اسلامی ایستاده است، اما همواره شکست خورده است.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که آمریکایی ها با همراهی برخی عناصر داخلی تلاش می کنند در آستانه دهه چهارم انقلاب، بذرناامیدی را در کشورمان بکارند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که پیشرفت های ایران اسلامی در چهار دهه اخیر چشمان همه دنیا را خیره کرده است.

وی با بیان این که ناامید کردن مردم نسبت به نظام راهبرد امروز دشمن علیه انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان باید بدانند که ملت ایران هوشیارتر از هر زمان دیگری در صحنه دفاع از اسلام و انقلاب حاضر هستند.

امام جمعه نور با بیان این که بی اعتقاد کردن مردم و همچنین سست کردن پایه های دینی نسل جوان از دیگر اهداف دشمنان علیه این انقلاب است، گفت: دشمن با شایعه پراکنی برای تغییر افکارعمومی نسبت به عملکرد نظام و انقلاب تلاش می کند که باید هوشیار باشیم.

وی با بیان این که امروز شناخت توطئه دشمن بسیار مهم است، گفت: اگر امام علی(ع) و امام حسن(ع) آن طور مظلوم واقع شدند و یارانشان در مقابل آنها ایستادند، فتنه خوارج و دیگر فتنه‌ها در عصر امامان معصومین(ع) همه از عدم شناخت دشمن و عدم تحلیل درست به وجود آمده است.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که امروز به برکت رهبری آگاه و خون شهدا، مردم ما از آگاهی و بصیرت مناسبی برخوردار هستند، ادامه داد: امروز ما باید از مسیر و فکری بهره مند شویم که مسیر صحیح را به ما نشان می‌دهد و این مسیر همان راه مقام معظم رهبری است.

امام جمعه نور در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که امروز همه در برابر آرمان ها و ارزش های انقلاب مسؤول هستیم، خاطرنشان کرد: هر مدیر یا مسؤولی اگر بخواهد در خلاف جهت آرمان های انقلاب گام بردارد و سخن بگوید به طور حتم به این نظام و انقلاب خیانت کرده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha