جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دبیر کل جماعت اسلامی هند

حوزه/ محمد سلیم دبیرکل جماعت اسلامی هند در واکنش به اقدام دولت هند در حذف یارانه از سفر حج گفت: جماعت اسلامی هند نگران است که دولت به صورت ناگهانی یارانه سفر حج برای مسلمانان زائر خانه خدا قطع را نماید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ دبیر کل جماعت اسلامی هند محمد سلیم در واکنش به اقدام دولت هند در حذف یارانه از سفر حج گفت: جماعت اسلامی هند نگران است که  دولت به صورت ناگهانی یارانه سفر حج برای مسلمانان زائر خانه خدا قطع را نماید.

او با اشاره به اینکه این تصمیم دولت ناقض حکم دیوان عالی کشور است گفت: طبق رأی دیوان عالی کشور یارانه باید به صورت تدریجی از سال 2012 تا 2022 قطع می شد که این اقدام ناگهانی دولت ناقض این رأی دیوان عالی است.

وی با اشاره به دامن زده شدن به تصور نادرستی در اذهان غیر مسلمین نسبت به یارانه حج گفت: این درست نیست که یارانه حج بخششی به مسلمانان از مالیات های عمومی است؛ بلکه این یارانه با بحث انحصار شرکت ملی هوایی هند در نقل و انتقال حجاج به دولت بر می‌گردد.

وی افزود: در صورت قطع یارانه ها انحصار شرکت ملی هوایی هند هم باید پایان یابد تا حجاج به دلخواه خط هوایی خود را انتخاب کنند.

دبیر کل جماعت اسلامی هند با متناقض بودن ادعای دولت مبنی بر حمایت از مسلمین از بخش یارانه حج گفت: با حذف همین یارانه بسیاری از اقشار ضعیف مسلمانان دیگر توانی برای این سفر مقدس ندارند علاوه بر اینکه معلوم نیست این مبالغ در کجا صرف خواهد شد.

دولت هند چندی پیش اعلام کرد که یارانه حج مسلمانان را حذف خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha