جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره پیشگام در جنبش های مردمی علیه ظلم و استبداد بوده است، گفت: همین نقش آفرینی روحانیت در شکل گیری، پیشبرد و پیروزی انقلاب اسلامی به ظهور رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون حوزه علمیه مازندران، سه شنبه شب در نشست ماهانه روحانیان مرکز استان که در آستانه ایام الله دهه فجر برگزار شد، نهضت انقلاب اسلامی را قیامی کاملاً مردمی با رهبری روحانیت معرفی کرد و گفت: امام خمینی(ره) بدون پشتوانه غرب و شرق و تنها با تکیه بر تقوای الهی و همراهی مردم توانستند در برابر دشمنان بیاستند.

استاد حوزه علمیه مازندران، استقلال و آزادی را هدیه بزرگ امام خمینی(ره) به ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، کشور در همه امور وابسته غربی ها بود.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که کشوری که نتواند بر روی پای خود بیاستد نمی تواند عزت و اقتدار خود را حفظ کند، افزود: اگر امروز ملت بزرگ ایران در جهان سربلند و مقتدر هستند به دلیل بی نیازی به غربی ها است.

وی با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل ناکارآمدی مسؤولان و وابستگی آنها به غرب، عزت ملت ایران به ذلت تبدیل شده بود، تصریح کرد: اما امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران را احیاء کردند.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران در سایه خودباوری که امام خمینی(ره) به آنها هدیه کرد امروز به یک کشور قدرتمند در عرصه جهانی تبدیل شده است، بیان داشت: ملت ایران اسلامی علیرغم همه دشمنی های غرب قدرتمندانه و عزتمندانه در عرصه های مختلف منطقه ای و جهانی نقش آفرینی می کند.

وی با اشاره به این که در رژیم گذشته مسؤولان کشور کارگر آمریکایی ها بودند و از ارباب آمریکایی و انگلیسی خود دستور می گرفتند، خاطرنشان کرد: اما امروز شاهد هستیم آمریکایی ها و کشورهای اروپایی برای جلوگیری از نقش آفرینی جمهوری اسلامی در سیاست های منطقه به راه های بسیاری متوسل شده اند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که ایران امروز با ایران 40 سال گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسته نیست، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه ها جزء کشورهای نخست جهان محسوب می شود که همه این پیشرفت ها در سایه انقلاب اسلامی حاصل شده است.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حال اگر عده ای انسان خبیث و معاند تلاش می کنند دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال ببرند از حسادت و عصبانیت آنها است، خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا می دانند که جمهوری اسلامی کشوری قدرتمند و اثرگذار در منطقه و سایر نقاط جهان است.

وی با بیان این که آمریکایی ها اگر می توانستند در حمله به ایران اسلامی لحظه ای درنگ نمی کردند، گفت: آنها به خوبی می دانند که کوچکترین تحرک آنها در برابر جمهوری اسلامی، با پاسخ کوبنده و تمام کننده ای از سوی ملت ایران روبرو خواهد بود.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی بسیار پررنگ و همراه با عمل انقلابی بوده است، گفت: روحانیت در نهضت انقلاب علاوه بر مرجعیت فکری قیام، نقش به حرکت درآوردن توده مردم علیه رژیم را عهده دار بود.

وی با بیان این که روحانیت همواره پیشگام در جنبش های مردمی علیه ظلم و استبداد بوده است، خاطرنشان کرد: همین نقش آفرینی روحانیت در شکل گیری، پیشبرد و پیروزی انقلاب اسلامی به ظهور رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آحاد جامعه به اقتدار معنوی و سیاسی روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن اذعان دارند، افزود: نقش آفرینی امام خمینی(ره) به عنوان یک شخصیت روحانی در رأس نهضت نشان دهنده عظمت جایگاه علما و روحانیان در جامعه است.

وی با اشاره به این که در بسیاری از حرکت های مردمی ایران علما و روحانیان نقشی کلیدی در به حرکت درآوردن توده های مردمی را عهده دار بودند، گفت: در یکصد سال اخیر قدرت مرجع تقلید در بسیج توده های مردم از همه گروه های مرجع دیگری بالاتر و اثرگذار تر بوده است.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در  ایجاد وحدت و همبستگی در جامعه همواره نقش مهمی را ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: حتی در دوران مبارزات نهضت نیز روحانیت نقشی محوری در ایجاد یک وحدت عمومی برای مقابله با رژیم را ایفا کرده است. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha