پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طرفداران گروه پ ک ک به مسجدی در هلند حمله کردند

حوزه/پنجره های مسجد گیلانی در هلند توسط حامیان گروه تروریستی پ ک ک شکسته شده و این افراد با شعارنویسی دیوارهای مسجد را مخدوش کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، حامیان پ ک ک شب دوشنبه به مسجدی در هلند حمله کرده و به این مسجد خساراتی وارد کردند.

پنجره های مسجد گیلانی که متعلق به بنیاد گیلانی می باشد توسط این افراد شکسته شده و شعارنویسی ها دیوارهای آن را مخدوش کردند. به گفته یک همسایه این اتفاق در ساعت 5 صبح به وقوع پیوسته است.

علی دیده تاس، سرپرست بنیاد گیلانی این حمله را محکوم کرده و افزود که احتمالا این اقدام در ارتباط با عملیات نظامی ترکیه در شمال غربی سوریه باشد.

وی گفت: کسانی که برای اقامه نماز صبح به مسجد مراجعه کردند متوجه شعارنویسی ها بر روی دیوارها شدند. ما به عنوان یک مسجد در 5 سال گذشته خدمات مختلفی به جوانان مسلمان و خانواده هایشان در اینجا ارائه داده ایم. هرگز به کسی آسیب نرساندیم و همه همسایگان ما را در این محله می شناسند. این حادثه همه را دچار ناراحتی کرده است.

به گفته تاس، گروه مذهبی فرم شکایتی در اداره پلیس پر کرده اند.

لازم به ذکر است ارتش ترکیه روز شنبه عملیاتی برای پاکسازی گروهک پ ک ک و شاخه های نظامی وابسته به آن و تروریست های داعشی در مرزهای جنوبی آغاز کرده است. حامیان پ ک ک یک شنبه شب نیز به دو مسجد در آلمان حمله کرده بودند که سبب بروز خشم و عصبانیت میان اجتماعات مسلمان ترکی تبار شده بودند.

گفتنی است گروهک پ ک ک از سال 1993 در ترکیه ممنوع اعلام شد اما هنوز فعال بوده و 14 هزار طرفدار در میان جمعیت مهاجران کرد دارد. حامیان این گروه راهپیمایی های متعددی را در شهرهای مختلف آلمان برگزار کرده اند. این گروه بیش از سه قرن است که به عنوان یک سازمان تروریستی در اروپا و آمریکا شناخته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha