پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 تصاویر مستند سراب ذهاب

حوزه/ به همت گروه رسانه ای تبلیغی "راز رسانه" مستند سراب ذهاب با موضوع زلزله زدگان سرپل ذهاب به مرحله تولید رسید.

مهدی کشتکار کارگردان مستند«سراب ذهاب» با موضوع زلزله زدگان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، اظهار داشت : این مستند پس از زلزله آذر ماه سال جاری در استان کرمانشاه که کانون زلزله شهر سرپل ذهاب و بخش های ازگله و ثلاث باباجانی بود، ساخته شده است. پس از گذشت یک هفته از زلزله، تیم مستند ساز گروه به منطقه اعزام شد و پس از هماهنگی های لازمه برای تصویربرداری و مستند سازی و حضور در بخش های مختلف به روستای سراب ذهاب از توابع بخش ازگله  که در فاصله  20 کیلومتری از شهر سرپل ذهاب قرار دارد به این روستا وارد شدیم.
مسئول گروه رسانه ای تبلیغی راز رسانه افزود: در ابتدای ورود به روستا حجم گسترده تخریب و آوار در روستا جلب توجه میکرد اما در میان این آوارها کودکان به همهمه و بازی مشغول بودند و نوای کودکانه آنها در میان آوارها موج میزد. کمی آن طرف تر بانوان روستا آتشی با هیزم روشن کرده و مشغول طبخ نان بر روی آتش بودند . با عبور از مرکز روستا به بخش جنوبی روستا وارد شدیم که در آن منطقه نیروهای جهادی و پاسداران انقلاب اسلامی با کمک اهالی روستا به ساخت کانکس هایی برای اسکان موقت در روستا مشغول بودند. در میان این افراد چهره ای توجه را به خود جلب می کرد که با شور و حرارت در میانه میدان به سازماندهی و مدیریت افراد و منابع مشغول بود.
وی ادامه داد: روحانی خوش سیما با چهره ای جذاب همچون سید مقاومت سید حسن نصرالله در این روستا مشغول سازماندهی و مدیریت امکانات و کمک های مردمی بود که توسط برادران سپاه پاسداران و نیروهای مسلح و گاهی توسط خود مردم به روستا وارد می شد. حجت الاسلام سید حسین موسوی روحانی جوان و پر انرژی که به گفته خود او از روز اول زلزله در منطقه حاضر شده و مشغول خدمت رسانی به مردم زلزله زده است.

کشتکار  گفت: این روحانی جوان که عمامه خاکی و لباس خاکی مخصوص سربازان که بر تن او کرده بود حکایت از عزم جزم او برای سازندگی و عمران و بازسازی روستا داشت و در مدت کوتاهی از حضور او در روستا محبوبیتی مثال زدنی در بین اهالی روستا پیدا کرده بود. تیم مستند ساز ما یک روز کامل از صبح با این سید جوان همراه شده و برخی از فعالیت های تبلیغی و فرهنگی وعمرانی و سازندگی که با مدیریت او در روستا انجام می شد تصویربرداری و ثبت و ضبط شد. 
وی افزود: روستای سراب ذهاب غیر از این سید جوان چندی قبل نیز میهمان سیدی از تبار نیکان و خوبان بود، آری رهبر عزیزمان امام سید علی خامنه ای (حفظه الله) را می گویم که در همان روزهای نخست زلزله و داغدار بودن مردمان این دیار، بدون همهمه و سر و صدا، بدون یدک کشیدن تیم های امنیتی آنچنانی، بدون داشتن تیم های رسانه ای و تبلیغاتی، در بین مردم زلزله زده این خطه پهلوان پرور حاضر شده و از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم و کمبودها و نیازهای آنان آشنا می شود.
کار گردان این مستند بیان کرد: اهالی روستای سراب ذهاب از اهل سنت هستند که به برکت قدوم مقام معظم رهبری ان شاء الله با همت هموطنان عزیزمان، با کمک نیروهای مسلح و بسیجیان و روحانیت به سرعت در حال بازسازی و به سوی زندگی پیش می رود. هموطنان عزیز ما با هر عقیده و قومیت ازشیعه و سنی و کرد و فارس و ترک و لر و بلوچ و... همه و همه به عشق وطن با نثار کمک های نقدی و اقلام مورد نیاز مردم زلزله زده ، در این امتحان بزرگ سربلند شدند.
در ادامه عمران چراغی از اعضای گروه ادامه داد: محرومیت های قبلی منطقه و زلزله های اخیر سبب شده بود که منطقه با مشکلات فراوان روبرو شود ولی با همت هموطنان ما در روزهای نخست سیل محبت ها و کمک هایشان به منطقه سرازیر و التیامی بر آلام مردم رنجدیده و خسته و داغدار شد که ان شاء الله با صبر زلزله زدگان و کمک مردم عزیز و همت نیروهای مسلح و بسیج این مشکلات مرتفع شود.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha