جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

استاد حوزه علمیه مازندران با انتقاد از برخی ها که موضوع نقد معصوم را مطرح کرده اند، گفت: امروز برای اینکه باب نقد به ولی فقیه را باز کنند، نقد به معصومین را مطرح می‌کنند و اینکه همه باید نقد شوند و استثنایی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت‌الاسلام سید مصطفی محمدی، امروز در نشست جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی، به حضور در صحنه ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی در چهار دهه اخیر اشاره کرد و گفت: حرکت مردم درصحنه‌های مختلف انقلاب ازجمله جنگ، انتخابات و رویارویی با فتنه‌ها، همواره نظام را حفظ کرده است.

وی با اشاره به این که ملت هوشیار کشورمان با حضور به‌موقع خود در رویارویی با فتنه ۹۶ توطئه دشمنان انقلاب را خنثی کردند، افزود: ملت ایران اسلامی در همه صحنه ها پایبندی خود به نظام و انقلاب را به اثبات رساندند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن می‌خواهد این حرکت‌ها و افکار انقلابی که موجب اقتدار نظام است را سلب کند، خاطرنشان کرد: رمز بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر همین افکار و حرکت های انقلابی ملت بوده است.

بصیرت بالای مردم سد محکمی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان است

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که دشمنان با تبلیغات و دروغ پراکنی علیه این نظام دینی به اهداف شوم خود دست پیدا نخواهند کرد، بیان داشت: بصیرت بالای مردم کشورمان سد محکمی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان است.

امام جمعه عباس آباد با بیان این که ملت ایران در اوج مشکلات اقتصادی و معیشتی به انقلاب و آرمان های آن پایبند بوده و هستند، افزود: دشمن به خیال خام خود فکر می کردند که ملت ایران در زیر بار مشکلات اقتصادی صحنه دفاع از انقلاب را ترک خواهند کرد.

وی با اشاره به این که مردم صاحبان اصلی انقلاب و نظام هستند و اجازه نخواهند داد معاندان و منافقان برای این کشور تصمیم گیری کنند، خاطرنشان کرد: ملت ایران تا پای جان بر عهد خود با انقلاب، امام راحل و رهبری معظم انقلاب خواهند ماند.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که انقلاب اسلامی با خون های پاک هزاران شهید به بار نشسته و ماندگار مانده است، تصریح کرد: ملت ایران این کشور و نظام را به آسانی به دست نیاورده اند که به همین راحتی بگذارند دشمنان در امور داخلی کشورمان دخالت و برای ما خط و مشی تعیین کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان تلاش از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، به دنبال ناکارآمد جلوه دادن حکومت دینی بودند، خاطرنشان کرد: آنها دین را عامل عقب ماندگی و بدبختی ملت ها توصیف می کردند.

امام جمعه عباس آباد افزود: امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی به یک کشور مقتدر و اثرگذار در عرصه های مختلف تبدیل شده و بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان نسبت به این جایگاه اذعان دارند.

ناامید کردن مردم از انقلاب راهبرد امروز دشمنان

حجت الاسلام محمدی با بیان این که امروز دشمن برای فاصله میان مردم و نظام اسلامی تلاش می کند تا نظام و انقلاب اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد، تصریح کرد: معاندان انقلاب با ناامید کردن مردم تلاش می کنند بستری برای دل کندن مردم از انقلاب را فراهم کنند، اما سخت در اشتباه هستند چون ملت ایران عاشق و دلداده انقلاب و نظام اسلامی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران به حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: حضور و مشارکت ایران اسلامی در مباحث منطقه ای بسیاری از معادلات منطقه ای دشمنان را بر هم زد و همین مسأله موجب عصبانیت دشمنان از ملت ایران شده است.

وی با بیان این که پروژه ایران هراسی که سال ها است از سوی آمریکایی ها دنبال می شود منجر به شکست خواهد بود، تصریح کرد: علیرغم همه این تلاش های نظام سلطه، جمهوری اسلامی ایران هر روز در عرصه منطقه ای و جهانی قدرتمند تر می شود.

ولایت فقیه یکی از مهم ترین کارآمدترین ابزار اقتدار ملی است

امام جمعه عباس آباد از ولایت فقیه به عنوان مهم ترین و کارآمدترین ابزار اقتدار ملی یاد کرد و گفت: ولایت فقیه به عنوان مهم ترین یادگار امام خمینی(ره) در برپایی انقلاب اسلامی ایران است که حفظ و حراست از آن یک تکلیف شرعی و ملی است.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که ملت بزرگ ایران در سایه رهنمودهای ولایت فقیه به کشوری مقتدر در عرصه های مختلف تبدیل شده است، افزود: ولایت فقیه خنثی کننده توطئه های دشمنان علیه اسلام و انقلاب بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از برخی ها که موضوع نقد معصوم را مطرح کرده اند، گفت: امروز برای اینکه باب نقد به ولی فقیه را باز کنند، نقد به معصومین را مطرح می‌کنند و اینکه همه باید نقد شوند و استثنایی وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این سخنان رئیس جمهور اعتراض علما، مراجع عظام و نخبگان حوزه و دانشگاه را به همراه داشته، متذکر شد: در کجای اعتقادات تشیع پیغمبر هم قابل انتقاد است، اگر صحابه ندانسته در مقابل پیامبر(ص) گستاخی کرده و ایشان را نقد کردند، آیا این دلیل بر صحت این کار است. این خلاف نص صریح قرآن است، چراکه کلام پیامبر(ص) و امام، کلام خداست و اطاعت از آن‌ها، اطاعت از خدا محسوب می‌شود.

مسؤولان نباید دین را فدای مسائل سیاسی کنند

وی با طرح این سؤال که هدف از طرح بحث نقد از امام زمان(عج) چیست، گفت: آیا برخی با طرح این موضوع می‌خواهند بار نقد به عملکرد خود را کم کنند که در این صورت دین را فدای سیاست کرده و یا می‌خواهد با سخنان بحث‌برانگیز، ذهن‌ها را از مطالبات منصرف کرده تا ناکارآمدی دولت را مردم متوجه نشوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشکلات اقتصادی مردم به ویژه گرانی و تورم با شعار حل نخواهد شد، افزود: مسؤولان باید به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای به فکر رفع مشکلات و کاستن از دغدغه های مردم باشند.

حجت الاسلام محمدی، در پایان گفت: رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد افکار عمومی را مشغول کند، نباید به خط قرمزهای اعتقادی، دین، قرآن، اهل‌بیت(ع) و مرجعیت ورود پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha