شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی یک همراه مطمئن و امینی برای دانش آموزان به شمار می روند، تصریح کرد: ارتباط چهره به چهره و مستمر یک مبلغ با دانش آموز در مدرسه می تواند ضمن شناسایی آسیب های احتمالی از گسترش آن جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از مدارس امین ساری گفت: طرح امین، طرح تربیتی حوزه علمیه بر اساس آیات و روایات دینی است که اجرا می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به استقبال خانواده ها از اجرای طرح مدارس امین در مازندران افزود: در حال حاضر تعداد 200 مبلغ دینی در طرح مدارس امین استان مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حضور مبلغان دینی در مدارس و همراهی با دانش آموزان در برنامه های فرهنگی و دینی اثرگذاری بسیار مطلوبی را در میان دانش آموزان به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: به حتم تقویت این گونه طرح ها در نظام های آموزشی می تواند در پرورش نسلی دیندار، متعهد و انقلابی بسیار اثرگذار باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اجرای طرح های تربیتی و فرهنگی یکی از برنامه های مهم مبلغان طرح امین در مدارس است، تصریح کرد: اجرای این طرح ها موجب تقویت باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان خواهد شد.

وی با بیان این که اگر این گونه طرح ها از سال ها پیش در مدارس اجرایی می شد بسیاری از آسیب ها و مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد به حداقل ممکن کاهش پیدا می کرد، بیان داشت: اما خوشبختانه مدتی است که این طرح برای اجرا در مدارس کلید خورده و بازخورد مثبتی نیز با خود به همراه داشته است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در گذشته بسیاری از برنامه های فرهنگی و دینی در مدارس بدون پشتوانه و هدف گذاری مشخصی برگزار می شد و تنها حالت رفع تکلیفی داشت، خاطرنشان کرد: اما با آغاز فعالیت طرح مدارس امین شاهد یک هدفگذاری و برنامه ریزی مدون و منظمی در حوزه فعالیت های فرهنگی و تربیتی مدارس هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعالیت های مبلغان طرح مدارس امین به طور دقیق و ماهانه مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد، افزود: در اجرای این طرح هیچ گونه با جدیت هر چه بیشتر پیش خواهیم رفت تا شاهد خروجی بسیار خوبی در مدارس و دانش آموزان باشیم.

وی با اشاره به این که شرایط امروز مدارس با گذشته بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: پیشرفت علم و تکنولوژی دسترسی دانش آموزان به امکانات روز نظیر اینترنت و فضای مجازی را بیشتر فراهم کرده که در چنین وضعیتی وجود یک مشاور آگاه می تواند به آینده فردی و اجتماعی دانش آموزان کمک شایانی کند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مبلغان دینی یک همراه مطمئن و امینی برای دانش آموزان به شمار می روند، تصریح کرد: ارتباط چهره به چهره و مستمر یک مبلغ با دانش آموز در مدرسه می تواند ضمن شناسایی آسیب های احتمالی از گسترش آن جلوگیری کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در مدارسی که مبلغان طرح امین حضور دارند باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان از یک رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: در صورت حمایت از چنین طرح موفقی امیدواریم همه مدارس سطح استان زیر پوشش قرار گیرند.

وی با بیان این که حضور مبلغان دینی در مدارس به منزله دخالت در امور آموزشی و مدیریتی مدارس نیست، تصریح کرد: مبلغان طرح مدارس امین وظایف و رسالت مشخص ابلاغی دارند که تنها باید در همان مسیر حرکت کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز حوزه های علمیه از وجود طلاب مستعد و توانمندی بهره مند است که می توانند بازوان خوبی برای دستگاه تعلیم و تربیت باشند، خاطرنشان کرد: حضور این طلاب جوان و مستعد در سطح مدارس و ارتباط با دانش آموزان می تواند از بروز بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در میان دانش آموزان جلوگیری کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که به طور حتم نیاز مدارس سطح استان به حضور بیشتری از طلاب و روحانیان است، تصریح کرد: اگر شرایط قانونی و امکانات لازم در این خصوص فراهم شود به طور حتم می توانیم پاسخگوی نیاز همه مدارس باشیم.

وی با اشاره به این که این تعداد مبلغان فعال در طرح مدارس امین پاسخگوی نیاز همه مدارس استان نخواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز نیاز مدارس به ویژه دانش آموزان به مشاورانی امین، متخصص و مجرب بسیار بیشتر از سایر نیازها است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مسائل تربیتی و دینی باید تؤام با مباحث آموزشی در مدارس ما تقویت شود، تصریح کرد: نباید فعالیت های دستگاه تعلیم و تربیت تک بعدی و تنها در حوزه علمی و آموزشی باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه در گذشته آموزش و پرورش تنها به مسائل آموزشی در مدارس توجه داشت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر با تشکیل ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه شاهد حرکت های مثبتی در جهت تقویت برنامه های دینی و تربیتی در سطح مدارس هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha