پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/  رونمایی از کتاب «حضرت محسن در آیینه شعر»

حسینی کاشانی گفت: در جلسات متعدد با مسئولین وزارتخانه بر ظرفیت شهر قم به عنوان پایتخت شعر آئینی کشور تاکید کرده ایم.

حسینی کاشانی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، در حاشیه مراسم رونمایی از «کتاب حضرت محسن در آیینه شعر» که در کتابخانه آیت الله العظمی علوی بروجردی در قم برگزار شد گفت: مقوله شعر و تاثیر گذاری شعر آئینی را کسی نمی تواند منکر شود. امروز شاهد رونمایی از شعر محسنی بودیم و لازم است بیشتر از این در مورد اشعار فاطمی فعالیت کرد تا جایگاه این شعر از ناشناخته بودن بیرون بیاید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: اگر چه در مورد حضرت زهرا(س)، اشعاری از سوی شاعران آئینی سروده شده، ولی عمیق و پررنگ نیست و باید جوانب زندگی حضرت زهرا(س) و شخصیت ایشان بیشتر در شعر پرداخته شود و تا کنون این کار به صورت عمیق صورت نگرفته و توجه نشده است.

وی افزود: به نظر می رسد با  حمایت بیشتر وزارت ارشاد از شاعران آئینی و با مطالعه بهتر شاعران در مورد شخصیت حضرت زهرا(س)، بتوانند زوایا و جوانب زندگی آن حضرت و شخصیت ایشان را در غالب شعر فاطمی نشان دهند.

حسینی اظهار داشت: یکی از برنامه های اداره کل ارشاد استان قم، داشتن نگاه ویژه به شعر آئینی است. معتقدیم شهر قم  با حضور اساتیدی به نام در عرصه شعر آئینی می تواند ظرفیت و جایگاه مهمی  در شعر آئینی داشته باشد و این مسئله با مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد در میان گذاشته شده و  آنها به این نگاه  ویژه ای رسیدند که به قم به عنوان پایگاه مهم برای شعر آئینی نگاه شود و الان چنین نگاهی به قم شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: در جلسات متعدد با مسئولین وزارتخانه بر ظرفیت شهر قم به عنوان پایتخت شعر آئینی کشور تاکید شده است؛ امیدواریم همین برگزاری شعر و حضور بزرگان در این نوع مراسم و پاداش دادن به شاعران آئینی، موجب تعالی و رشد شعر در زمینه اشعار آئینی شود قطعا با پرداختن به این مسائل می توان انگیزه شاعران در مورد شعر آئینی را بیشتر کرد تا بتوانیم آثار فاخر تری در مورد شعر آئیینی داشته باشیم.

وی افزود: از جمله برکات برگزاری این نوع مجالس شعر و حضور علما و بزرگان در این مجالس و پذیرفتن شعرای شعر آئینی، قطعا موجب جوشش آنها به شعر آئیینی خواهیم شد.

حسینی گفت: با توجه به برنامه ریزی و مذاکراتی که با وزارت فرهنگ و ارشاد داریم، زمینه برای اتفاق افتادن این امر مهم که قم در آینده نزدیک به عنوان پایتخت شعر آئینی معرفی شود وجود دارد. هماهنگی برای این امر مهم  وجود دارد، امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد این باشیم که قم را به عنوان پایتخت معرفی کنیم.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha