شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دبیر جشنواره علامه حلی

حوزه/ طی حکمی از سوی مدیر حوزه علمیه استان قزوین ،حجت الاسلام مصطفی بیگدلی برای سومین بار به عنوان دبیر برگزاری جشنوره علامه حلی استان منصوب شد.

حجت الاسلام مصطفی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین در این رابطه گفت: با توجه به تلاشهای ارزشمند ،حجت الاسلام بیگدلی در امر ترویج و توسعه پژوهش و با توجه به موافقت معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور، وی برای عنوان سومین بار به عنوان دبیر جشنواره علامه حلی استان قزوین منصوب شد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم تولید علم و ایجاد جنبش نرم‌افزاری و علمی در کشور اظهار کرد: در گذشته متأسفانه شاهد بودیم که در حوزه علمیه توجه جدی به موضوع پژوهش و تحقیق نمی‌شد، اما طی سال‌های اخیر با برگزاری جشنواره‌هایی نظیر علامه حلی فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و تحقیق و پژوهش در میان طلاب به ویژه طلاب جوان رونق یافته است.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در حوزه علمیه برای رشد و گسترش تحقیق و پژوهش صورت گرفته است، دانش‌افزایی اساتید پیرامون تحقیق و پژوهش و ارائه موضوعات به طلاب در زمینه تحقیق و پژوهش است.

وی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم حوزه علمیه فراگیر شدن اهمیت تحقیق و پژوهش و شکل‌گیری تشکل‌های علمی و پژوهشی در حوزه است که این موضوع تأثیر بسیاری در آینده پژوهشی حوزه علمیه خواهد داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمنان تمام تلاش خود را برای ایجاد شبهات در اعتقادات متمرکز کرده اند و حوزه علمیه وظیفه دارد با استفاده از ظرفیت‌های خود به این شبهات پاسخ دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha