پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، با بیان اینکه، فعالیت‌های مرکز مشاوره مخصوص طلاب و خانواده‌های آنان است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در آینده‌ای نزدیک با افزایش کارکردهای این مرکز، ظرفیت آن را تا سطح خدمت‌رسانی به عموم مردم جامعه افزایش خواهیم داد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اهداف راه‌اندازی و افتتاح مرکز مشاوره «حیات طیبه» حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: گسترش مدارس و جذب بالای دانش‌پژوهان علوم دینی و توسعه بدنه حوزه و همچنین ضرورت آشنا کردن طلاب با مهارت‌های «تحصیلی» و «موضوعات اجتماعی»، مدیریت حوزه علمیه خوزستان را بر آن داشت تا مرکزی را برای این امور طراحی کند.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز هدایت و راهنمایی طلاب و خانواده آنها یکی از اقدامات جدید در عرصه خدمات اجتماعی است، گفت: این مرکز که تحت عنوان «مرکز خانواده و حیات طیبه» در اهواز شکل گرفته است، بر روی مباحث مهمی همچون «مشاوره خانواده و حل اختلافات زناشویی»، «مشاوره پیش از ازدواج»، «مشاوره درمان وسواس»، «مشاوره درمان افسردگی»، «مشاوره مدیریت تحصیلی»، «مشاوره درمان اضطراب» و «مشاوره تربیت فرزند» تمرکز دارد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، کارکردهای این مرکز را بسیار گسترده خواند و تصریح کرد: بخشی از برنامه‌های این مرکز مشاوره که شامل آشنا سازی طلاب با مباحث کلان روانشناسی و روان‌شناختی است، در مرکز مدیریت و بخشی دیگر نیز ذیل همایشی‌هایی همچون برگزاری همایش‌های خانواده و.... خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، با اشاره به چشم‌انداز مدیریت استانی برای توسعه فعالیت‌های مرکز مشاوره حوزه علمیه خوزستان، گفت: إن‌شاءالله بنا داریم این مرکز را به یک کانون آموزش خانواده و هدایت طلاب در زمینه‌های مختلف، تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه، فعالیت‌های مرکز مشاوره مخصوص طلاب و خانواده‌های آنان است، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در آینده‌ای نزدیک با افزایش کارکردهای این مرکز،  ظرفیت آن را تا سطح خدمت‌رسانی به عموم مردم جامعه افزایش خواهیم داد.

این مسئول حوزوی، با اشاره به برنامه‌های بلند مدت مدیریت استانی حوزه علمیه خوزستان، برای تربیت مشاور، اذعان داشت: امروز رشته‌ای تخصصی تحت عنوان «مشاوره» در حوزه علمیه خوزستان راه‌اندازی شده که طی آن، مشاورینی خبره و زبده را برای اصلاح وضعیت چندگانه رفتاری جامعه، تربیت و پرورش می‌یابند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، در پایان، یکی از بهترین روش‌های خدمت به جامعه، را سوق دادن مردم به سوی «حیات طیبه» عنوان کرد و گفت: «روانشناسی» یکی از مباحث کلان حوزه‌های علمیه بوده و مدیریت حوزه علمیه خوزستان، در نظر دارد با تربیت روحانیون روانشناس، به شیوه‌ای دقیق مردم را به سوی «حیات طیبه» سوق دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha