جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نصیرایی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: شاخصه بارز اردوهای جهادی سازندگی معنوی فردی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان جنوبی، اظهار داشت: اردوهای جهادی نقش بزرگی در سازندگی معنوی فردی و اجتماعی دارد و باید گروه‌هایی برای هر مدرسه ایجاد شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی حضور طلاب در گروه‌های جهادی را ضروری دانست و تصریح کرد: در سال آینده سطح سه حوزه در قاین ایجاد می‌شود و مجوز ایجاد مدرسه تخصصی تبلیغ در این شهرستان صادرشده است.

وی افزود: با تأسیس سطح دو حوزه در خضری دشت بیاض موافقت شده و سال آینده این مدرسه در این شهرستان ایجاد خواهد داشت.

حجت‌الاسلام نصیرایی از موافقت شورای گسترش در مشهد با ایجاد سطح سه مدارس خواهران در برخی شهرهای خراسان جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: سطح سه مدارس خواهران در شهرستان‌های قاین، فردوس و طبس ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا علما و نخبگان استان که در سایر شهرهای کشور حضور دارند را به استان برگردانیم، گفت: باید بسترها برای حضور علاقه‌مندان به تحصیل فراهم شود تا کسانی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت و حضور پیدا کنند، مشکلی نداشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی فرهنگی و فرهیخته است و مقام معظم رهبری نیز از شهرستان بیرجند به‌عنوان شهر علم و ایمان یاد می‌کنند، افزود: باید در این زمینه تعامل و همکاری میان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نهادها وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام نصیرایی خاطرنشان کرد: باید خراسان جنوبی استانی نمونه و الگو باشد که در کشور و جهان اسلام حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha