جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن تاکید بر لزوم توجه به خدمات انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مردم کمبودها، نارسایی‌ها و گرفتاری‌ها را که ناشی از انجام نادرست کار یک مسئول و مأمور است، به حساب انقلاب و نظام اسلامی می‌گذراند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، در همایش مبلغان هجرت و مدارس امین خراسان رضوی گفت: امروز که نسل چهارم انقلاب متولد می‌شود، مردم باوجود مشکلات معیشتی و در‌حالی‌که گذشته و دوران رژیم طاغوت را ندیده‌اند، کمبودها، نارسایی‌ها و گرفتاری‌ها را که ناشی از انجام نادرست کار یک مسئول و مأمور است، به حساب انقلاب و نظام اسلامی می‌گذراند. 

وی با تاکید بر اینکه استمرار در هر امری زمینه های پیروزی را مهیا می‌کند، در آستانه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به خاطرات حضور و شروع جبهه انقلاب در مازندران اشاره کرد و گفت: در سال 43 که 19 سال بیشتر نداشتیم در یکی از روستاهای شهرستان آمل مشغول به تبلیغ دین با هدف مبارزه با شاه شدیم، 5 سال حضور در آن محل و ایجاد پایگاهی برای مبارزه با رژیم ستم شاهی در سه روستا و هسته انقلاب در مازندران، زمینه های مبارزات را به وجودآورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه علاوه بر رساندن مبانی دینی به مردم باید در مقابل نظام ستم شاهی نیز مبارزه می کردند، در حالی که با هیچ ابزار فیزیکی مسلح نبودند، ادامه داد: اکنون با نسل چهارم انقلاب مواجه هستیم که انقلاب و جنگ را ندیدند و مردم نیز مشکلات معیشتی بیشماری دارند که همه‌ی کمبودها و نارسایی ها را از نظام و انقلاب می دانند لذا وظیفه خطیر مبلغان سخت تر از قبل می باشد و ادامه و استمرار تحت عنوان «هجرت »، مهمترین ابزار پیشبرد اهداف شما است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه اگر مردم را با دین و عقاید درگیر کنیم انقلاب پاگیر می شود، ابرازداشت: اگر دولت، مجلس، قوه قضائیه و دیگر دست اندرکاران اجرایی خوب کار نکنند، مردم همه را به واسطه انقلاب می دانند، بنابراین وظیفه ما این است که آموزه های دین در انقلاب را به مردم نشان دهیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با توجه به آیه 19 سوره انعام  گفت: حوزه رسالت رسول اکرم(ص) اجرای انذار به 2 دسته، مخاطبان زمان پیامبر و شخصیت یک مبلغ به عنوان ابزار رساندن حق به جامعه است.

وی، هر عاملی که در رساندن رسالت پیامبر در «من بلغ» نقش داشته باشد را ابزاری برای اجرای دستور پیامبر خواند و افزود: هر عالمی تا زمانی که به عنوان یک مبلغ کار نکند ابزار اجرایی پیامبر نیست چون انذار ایشان را به کار نبرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یک انسان موفق می‌شود زمانی‌که در سایه امام زمان(عج)، به عنوان ابزار اجرایی رسول الله(ص) تبلیغ کند و هیچ مقامی برای انسان بالاتر از این مقام نیست که ابزار اجرایی پیامبر(ص) قرار بگیرد.

وی، جریان سازی و نهادینه کردن آن را در محیط های کوچک ارزشمند دانست و گفت: لازم است بدانید در طول عمر طلبگی رضایت صاحب الزمان(عج) ارجح بر همه‌ی امور است و این است که انسان را مساله دار می کند تا جلب رضایت را در خود و کارهایش بسنجد.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان خطاب به مبلغان طرح هجرت و امین خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: الان جوان هستید و زمنیه های نظام و اجتماع آماده است، سعی کنید در کارهایتان قدم به قدم رضایت خاطر امام عصر(عج) را به دست آورید تا شاهد لبخند ایشان در کارها و بروز موفقیت در امر تبلیغ خویش شوید.

گفتنی است، همایش مبلغان بصیر انقلابی با حضور روحانیون طرح هجرت و مدارس امین خراسان رضوی با مشارکت معاونت تبلیغ و سازمان بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان و معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی شعبه خراسان رضوی در سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/313/25
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha