جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سخنرانی عضو شورای حوزه علمیه مازندران در جمع کارکنان بازنشسته سپاه کربلا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر می بینیم در یک جامعه ای شهید و شهادت ارزش دارد، مراسم شهید پرجمعیت و پررنگ است یعنی انقلاب زنده است، گفت: انقلابی ماندن ما به این است که تکریم و تجلیل از شهدا در جامعه پررنگ باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع کارکنان بازنشسته سپاه استان و خانواده های آنها در ساری از جهاد به عنوان یک عنوان ارزشی یاد کرد، گفت: عنوان جهاد و مجاهد فی سبیل الله یک فضیلت و مقام بسیار بالایی است.

وی با ذکر روایتی از پیامبر گرامی اسلام در خصوص جایگاه شهادت، افزود: جایگاه شهید و شهادت بسیار جایگاه والایی است به همین دلیل پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) در این خصوص سخنان بسیاری فرمودند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که یک روی مسأله شهادت، ​زیبایی،​ ایثار و فداکاری است، گفت: اما روی دیگر آن نشانه وحشی گری است که در میان جامعه بشری وجود دارد.

وی افزود: یک عده ای به ناحق عده ای را می کشند و عده ای برای دفاع از خود و ارزش ها ایستادگی می کنند و زیربار زور نمی روند و کشته می شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انسان هایی که دیگران را می کشند،​ هتک دماء، فساد فی الارض می کنند و ​برای ما مایه ناگواری است، گفت: فرشتگان هم آن طرف قضیه را دیده بودند که به خداوند عرض کردند آیا می خواهی کسی را بیافرینی که در روی زمین فساد و خونریزی می کند و از این جهت برای ما مایه ناگواری است.

مسؤول مدرسه علمیه نکا ادامه داد: از این طرف هم اینکه انسان هایی پیدا می شوند که فداکاری و قیام می کنند، ما را در مقابل فرشتگان و ملائکه روسفید کردند، ​فرشتگان آن طرف قضیه را دیدند، گفتند موجودی که خونریزی و فساد می کند، اما شهدا این طرف سکه را هم به فرشتگان نشان دادند. 

وی افزود: این همه چهره های نورانی ارزشمند شهیدان برآمده از دل همین مسائلی است که مشاهده می کنیم بنابراین از این جهت برای ما مایه خوشحالی است که می بینیم سفره شهادت هنوز باز است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که خدا می داند که باز بودن سفره شهادت چه نعمت بزرگی است، گفت: برای ما مایه خوشحالی است از این که نسل جدید و ​رویش های انقلاب همچون نسل گذشته راه دفاع از ارزش ها،​ خوبی ها، سلاح،​ عبادت و تقوا  را ادامه می دهند و این برای ما مایه خوشنودی است چون نسل جدید ما نسلی است که همچون‌نسل گذشته در راستای ارزش ها حرکت ی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که شغل پاسداری بازنشستگی ندارد، گفت: این قشر باتجربه جامعه باید نسل جامعه را به همان راهی که خود در آن بودند و افتخارش را داشتند آشنا کنند.

وی خطاب به پاسداران گفت: باید از وجود شما نسلی به وجود بیاید که مثل شما نماز را جدی بگیرد، پیروی خدا داشته باشد،​ در راه ولایت باشد، حجاب را جدی بگیرد، حلال خوردن را جدی بگیرد، حضور در میدان دفاع از ارزش ها را جدی بگیرد. 

مسئول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با بیان این که هنوز با گذشت حدود چهار دهه انقلاب همچنان عطر و بوی شهادت در شهر و روستای کشورمان می پیچد، افزود: نشانه زنده بودن و ماندگاری انقلاب است.

وی با اشاره به این که اگر می بینیم در یک جامعه ای شهید و شهادت ارزش دارد، مراسم شهید پرجمعیت و پررنگ است یعنی انقلاب زنده  است، گفت: انقلابی ماندن ما به این است که تکریم و تجلیل از شهدا در جامعه پررنگ باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر می خواهیم انقلابی بمانیم باید پیوندمان با شهید و شهادت پیوند محکمی باشد و هیچ وقت شهادت را فراموش نکنیم و باید شهادت را برای خودمان بخواهیم، ادامه داد: اگر شهدا را گرامی بداریم، اگر منتظر شهادت باشیم،​ اگر برای شهادت دعا و لحظه شماری کنیم، این ما را انقلابی نگه می دارد.

امام جمعه نکا با بیان این که مسأله انقلابی ماندن و خطر انقلابی نماندن آن چنان جدی است که مقام معظم رهبری نسبت به این مسأله هشدارهای لازم را بیان کردند، گفت: همه ما وظیفه داریم که نسل های جدید را با آن ارزش هایی که ما در آن قرار داشتیم پیوند دهد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز خطر ولنگاری فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری، واقعاً جدی است، افزود: باید با تقویت ارزش های دینی و انقلابی از گسترش ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در جامعه به شدت جلوگیری کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این فضای ولنگاری فرهنگی،​ حفظ خانواده و فرزندان کار بسیار سختی است، ادامه داد: امروز جهاد همچنان ادامه دارد و این جهاد در عرصه فرهنگی است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که هیچ وقت نباید از راه و مسیری که شهدا رفتند، فاصله بگیریم، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم خواسته یا ناخواسته در دام دشمنان انقلاب و نظام گرفتار شویم که جدیدترین حلقه های آنها همین آشوب های چندی قبل بود که الحمدلله ملت ما با آن بصیرت بالایی که داشت کاری کرد که این آشوبگران در عین اینکه طراحی دقیق و خطرناکی را داشتند اما به هدف نرسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha