جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فاطمی نسب

حوزه/ حجت الاسلام فاطمی نسب با تاکید بر ضرورت تبیین مطالبات مقام معظم رهبری در تریبون نماز جمعه، تصریح کرد: نماز جمعه وابسته به جناح و حزب خاصی نبوده و نخواهد بود و متعلق به همه آحاد ملت است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب، امروز در گردهمایی مسئولین ستادهای نماز جمعه استان قزوین که در دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برگزارشد، به نقش ارزشمند نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه سبب رشد فکری و سیاسی مسلمانان و تقویت روحی مردم می شود و حس برادری و برابری را در جامعه ایجاد می کند و خاری است در چشم دشمنان و با عث تضعیف روحیه دشمن خواهد شد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین افزود: نماز جمعه یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی و از مراکز مهم وحدت امت اسلامی است و تأکید صریح قرآن به برگزاری نماز جمعه نشان از اهمیت بالای این فریضه الهی دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از دشمنان قسم خورده، منافقان و اربابشان در داخل و خارج از کشور در سالیان متمادی به دنبال تضعیف و شکستن سد عظیم نماز جمعه بودند که در همه این سال ها توطئه و ترفندهای آنان خنثی شده است.

حجت الاسلام فاطمی نسب خاطرنشان کرد: اهمیت نماز جمعه به عنوان یک همایش بزرگ دینی، مذهبی و سیاسی که در طول تاریخ به خصوص پس از انقلاب ارزشمند اسلامی توانسته منشاء خیر و برکات فراوانی باشد، بر کسی پوشیده نیست.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین تصریح کرد: پاسداری از سنگر نماز جمعه که مورد توجه ویژه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است، وظیفه همه مسئولان و مردم است و رهبر معظم انقلاب اسلامی از نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر یاد می کنند که این امر نشان از اهمیت ویژه امور فرهنگی در نماز جمعه دارد.

حجت الاسلام  فاطمی نسب تصریح کرد: باید برنامه ریزی ها برای حضور پرشور مردم، به خصوص جوانان در نمازهای جمعه انجام شود، و هرچه حضور در نماز جمعه بیشتر باشد و این نماز وحدت بخش باشکوه بیشتری برگزار گردد، دشمن مایوس تر خواهد شد، البته در این راستا باید از ابزار نوین استفاده کرد تا جوانان هرچه بیشتر با پایگاه فرهنگی نماز جمعه مانوس شوند.

وی با تاکید بر این که نماز جمعه وابسته به جناح و حزب خاصی نبوده و نخواهد بود و متعلق به همه آحاد ملت است، گفت: باید در طول هفته برای نماز جمعه کار کرد و فعالیت های فرهنگی را با همکاری، حمایت و مشارکت های تمامی مسئولان بسط و گسترش داد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین، برنامه ریزی منظم از سوی مسئولین ستادهای نماز جمعه را با اهمیت دانست و تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری بارها در رابطه با نماز جمعه بیان فرمودند که قرارگاه فرهنگی است، این بیان شیوای معظم له باید توسط  مسئولین ستادهای نماز جمعه عملیاتی و اجرایی شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب، توجه به سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه را مهم دانست و یادآور شد: باید برای انتخاب سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه  برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی همچنین با  قدردانی از ستادهای نماز جمعه استان که «میز پاسخگو» را برنامه ریزی کردند، افزود: باید این نوع طرح ها برای کلیه ستادهای نماز جمعه اجرایی شود.

لزوم استفاده از ظرفیت های خبرگزاری حوزه

حجت الاسلام فاطمی نسب در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت بهره برداری ائمه جمعه از ظرفیت خبرگزاری حوزه در استان قزوین، گفت: دفتر خبرگزاری حوزه در قزوین بسیار ظرفیت خوبی برای نشر دیدگاه ها و برنامه های ائمه جمعه استان می باشد.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین به عنوان خادم افتخاری ستاد نماز جمعه انتخاب و از وی قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha