جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیاح

مدیر ستادهای نماز جمعه کشور در گردهمایی مسئولین ستادهای نماز جمعه استان از فعالیت ۹۰۰ ستاد نماز جمعه در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمود سیاح، امروز در گردهمایی مسئولین ستادهای نماز جمعه استان قزوین، با اشاره به اینکه در جامعه و دوران غیبت امام زمان(عج) مسئولیت اداره امور بر عهده ولایت فقیه است گفت: نماز جمعه یک نماز حکومتی بوده و باید جریان نماز جمعه و ولایت فقیه تقویت شود.

مدیر ستادهای نماز جمعه کشور افزود: ستاد های نماز جمعه متولی کارهای فرهنگی نیستند، ولی با این وجود هدایت برنامه های فرهنگی به سمت نماز جمعه از سوی این ستادها در کشور صورت می گیرد و با توجه به ظرفیت نمازهای جمعه، ستاد ها وظیفه دارند در تولید جریان فرهنگی بیش از گذشته ورود کنند.

 حجت الاسلام سیاح تصریح کرد: روز آمد کردن آئین نامه اجرایی، استفاده از همه اقشار جامعه به عنوان عضو فعال، فراهم سازی بیش از گذشته شرایط برای حضورافراد با هر تفکر و جناح، فعال کردن روابط عمومی در ارتباط گیری با نهادها و نمازگزاران، سرمایه گذاری بیش از گذشته در بکارگیری جوانان، فعال کردن پایگاه های اطلاع رسانی و فضای مجازی را از برنامه های مهم مسئولین ستادهای نماز جمعه دانست.

مدیر ستادهای نماز جمعه کشور خاطرنشان کرد:  ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نمازهای جمعه، تقویت قرارگاه فرهنگی نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب از دیگر برنامه های مهم شما در ستادهای نماز جمعه شهر خود باشید.

وی ضمن قدردانی از مسئولین ستادهای نماز جمعه استان، بیان داشت: اعضای ستاد نماز جمعه در هر منطقه با عنوان بازو و پشتیبان امام جمعه محسوب می‌شوند و باید با محوریت امام جمعه فعالیت نمایید وامروز نماز جمعه یک نهاد مردمی است که به هیچ حزب و گروهی وابسته نبوده و خدمت خالصانه در این نهاد مقدس به همه مردم تعلق دارد.

حجت الاسلام سیاح با انتقاد از عدم ارسال برنامه‌ها و گزارش‌های برخی از ستادهای نماز جمعه به دفتر تهران، گفت: مسئولان ستادهای نماز جمعه برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد را در اسرع وقت به دفتر استانی ارسال نموده تا این عزیزان جهت درج در سایت و همچنین  نشریه الکترونیکی به تهران ارسال کنند.

مدیر ستادهای نماز جمعه کشور همچنین از حجت الاسلام فاطمی نسب، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین به خاطر برگزاری این جلسه قدردانی و خواستار تداوم این نوع جلسات شد.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از مسئولین اعضای ستاد نماز جمعه قزوین تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha