جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: خبرنگاران در تقویت وحدت، صفا و دوستی در جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا کاظم لو، امروز در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری حوزه در قزوین، ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند و انعکاس شایسته برنامه‌های حوزه علمیه خواهران استان قزوین به رعایت امانت‌داری در درج خبر اشاره کرد و اظهار داشت: باید نیت و هدف فعالان عرصه خبر بر این باشد که میلیون‌ها انسان را از عالم بی‌خبری باخبر کنند و به انسانیت برسانند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با بیان اینکه خبررسانی به‌موقع در جنگ‌ها، زلزله‌ها، سیل‌ها، ناامنی‌ها و سایر وقایع جان هزاران نفر را حفظ می‌کند، تصریح کرد: باید هدف در خبررسانی، رضای خدا، خدمت به مردم و فضیلت‌های اخلاقی باشد.

وی افزود: خبرنگار باید صادقانه، امانتدارانه، عارفانه و در راه رضایت خداوند تعالی بنویسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم لو خاطرنشان کرد: خبر خوب، خبری است که درست، روشن و جامع باشد و اگر خبر درست نباشد، مردم کم‌کم به خبررسان شک می‌کنند و منبع خبری خود را تغییر می‌دهند و یک خبرنگار نباید هر خبری را که یقین به صحت ندارد منتشر کند و همه تلاش خبرنگاران باید وحدت، امنیت ملی، صفا و دوستی باشد.

وی تصریح کرد: آبرو و حرمت یک انسان بسیار مهم و با ارزش است که یک خبرنگار هنگام تهیه خبر باید آبرو و حرمت انسان‌ها را حفظ نماید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با اشاره به اینکه خبرنگاری یک نوع امانت و امانت‌داری است، تأکید کرد: ملاک اصلی یک خبرنگار باید حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی باشد و از ولایت پیروی کند.

وی بیان کرد: اخلاق رسانه‌ای نقطه تلاقی علم اخلاق و علم رسانه و امری درونی و مرتبط باارزش‌ها است که در ارتباط با رسانه و خبرنگار چندین اصول اخلاقی را باید موردتوجه قرار دهیم.

بر پایه این گزارش، حجت‌الاسلام افشار خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین در خصوص نحوه انتشار و اطلاع‌رسانی خبرگزاری حوزه قزوین گزارشی ارائه داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha