شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان قزوین گفت: خانواده‌ها نقش محوری در تحکیم حجاب فرزندان دارند.

فاطمه محمد بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اظهار داشت: موج گسترده‌ای برای نابود کردن کرامت و شرافت زنان از کشورهای غربی و اروپایی آغازشده و هدف اصلی آن کشورهای اسلامی است.

دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان قزوین تصریح کرد: مردم با روشنگری در بین خانواده‌های خود به مجریان حوزه حجاب و عفاف کمک شایانی خواهند کرد.

وی افزود: ارزش و اهمیت عفاف و حجاب را درجایی می‌توان به‌خوبی احساس کرد که آیات و روایات بسیاری درباره رعایت این اصل، نسل به نسل به انسان منتقل‌شده که البته با جای‌گیری الگوهای نادرست در جامعه، اصل و اساس این موضوع رو به فراموشی است.

محمد بیگی خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب و پوشش هر فرد در جامعه نشان‌دهنده سطح فرهنگ آن شخص است و می‌توان گفت حجاب به‌طور ذاتی یک امر فرهنگی بوده و به مسئله حجاب در تمام ادیان دینی قبل از اسلام توجه ویژه‌ای شده و در رابطه با اهمیت آن سخنان زیادی بیان‌شده است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل رعایت حجاب و عفاف، ایجاد امنیت روانی و حفظ سلامت اخلاقی برای بانوان جامعه است و بانویی که در جامعه دارای حجاب باشد معمولاً مورد طمع قرار نمی‌گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد:  پوشیدگی زنان در اجتماع سد محکمی در برابر زیاده‌خواهی‌ها و وسوسه‌های شیطانی است؛ و مقایسه آمار جنایات جنسی نشان می‌دهد که زنان محجبه نقش مؤثری در کاهش مفاسد و جنایات جنسی در جامعه دارند و همچنین بزرگان دین و شهدا وصایای متعددی در رابطه با رعایت حجاب و عفاف توسط بانوان در جامعه داشته‌اند و بانوان را به رعایت حجاب در جامعه دعوت کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha