جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ علی سلمان

حوزه/ جمعیت وفاق بحرین با صدور بیانیه ای به باطل بودن اتهام شیخ علی سلمان اشاره کرده و خواستار توقف این محاکمه و عدم اعتماد به اطلاعات و مستندات ساختگی شد و گفت: این مسئله دادگاه را در برابر مسئولیت اخلاقی قرار می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعیت الوفاق بحرین در خصوص محاکمه شیخ علی سلمان بیانیه ای صادر کرد و گفت: دادگاه رژیم بحرین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق بحرین برگزار کرد و در آن بر محاکمه وی به خاطر موضوعی در رابطه با پرونده طرح آمریکایی خلیجی برای حل بحران سیاسی اصرار ورزید.

در این طرح که مذاکرات آن در مارس 2011 میلادی انجام گرفت، "حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین از طرف حکومت و شیخ علی سلمان از طرف مخالفان مذاکره کرد.

جمعیت وفاق اشاره کرد: اطلاعات مؤکد این است که دادگاه مکالماتی تکه تکه و بخش بخش و ساختگی را ارائه داده و شیخ سلمان در این دادگاه به صورت دقیق حجم این مکالمه و جزئیات بخش های تکه تکه شده و ساختگی را روشن کرد.

این جمعیت اشاره کرد: شیخ سلمان اطلاعات کاملی در خصوص حذف بخش هایی از مکالمه و تقلب و تغییر  در بخش های دیگر گفتگوی صورت گرفته در طرح آمریکایی خلیجی، ارائه داد.

این نهاد تصریح کرد: در خلال جلسه دادگاه مشخص شد که وزارت کشور بحرین به 45 برگه دست یافته است که شیخ علی سلمان از زندان برای تحویل آن به وکیلش داده بود اما به دست وکلا نرسیده و از چهار هفته پیش در دست وزارت کشور قرار گرفته است.

جمعیت وفاق خواستار توقف این محاکمه و عدم اعتماد به اطلاعات و مستندات ساختگی شد و گفت: این مسئله دادگاه را در برابر مسئولیت اخلاقی قرار می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha