سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/هر چه ارتباط انسان به امام عصر(ع) قوی تر باشد درکنار آن توجه حضرت بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین طوسی جمعه شب در درس اخلاق این هفته مسجد امام خمینی(ره) پردیسان که با حضور روحانیون و خانواده آنها برگزار شد گفت: در قرآن بر موضوع زمینه های ایمان به غیب تاکید شده است، این نشان می دهد در کنار مسائل ظاهری، شئونات غیبی وجود دارد که بالاتر از حواس پنجگانه ظاهری است.

این محقق و پژوهشگر عنوان کرد: یکی از مسائل غیبی، دعا و نماز باران است. دعا و نماز باران و مواردی مانند آن، باعث می شود انسان به خدا و عالم غیب گره بخورد و با گره خوردن، یکی از برکات و آثار آن،‌استجابت دعا و نزولات آسمانی است که در زمین فرود بیاید.

وی افزود: روح آدمی و موجودات از موارد دیگر ارتباط دهنده با عالم غیب است. هر چه قدر روح پاک تر باشد، ارتباط با عالم غیب هم قوی تر و سبب نزول و برکات می شود.

حجت الاسلام والمسلمین طوسی با بیان اینکه یکی از مسائل ارتباط دهنده به عالم غیب، وجود معصومین(ع) و در این زمان وجود مقدس حضرت مهدی(عج) است، عنوان کرد: هر چه ارتباط انسان به امام عصر(ع) قوی تر باشد، ارتباط و توجه به حضرت نیز بیشتر خواهد شد.

این استاد حوزه با بیان اینکه معصومین(ع)، برگزیده خدای متعال هستند و نباید از وجود ائمه طاهرین(ع) لحظه ای غافل شد، اظهار داشت: این بزرگواران حلقه اتصال بین زمینیان  و خدای متعال می باشند و خدا به عظمت امامان(ع) نعمت به زمین می فرستد.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha