پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هادی عباسی خراسانی

حوزه/ استاد سطح عالی حوزه با بیان اینکه ما استعدادهای خوبی در حوزه داریم اما این استعدادها باید شناسایی شوند و به فعلیت برسند، گفت: همایش کتاب سال حوزه بستر مناسبی برای شناسایی بخشی از استعدادهای به فعلیت رسیده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین هادی عباسی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه، اظهار کرد: برگزاری این همایش و تجلیل از برگزیدگان و نویسندگان حوزوی پاسخ به فرمان و ندای حضرت امیر بیان و عرفان و قلم است که فرمود: «علوم را بنویسید تا باقی بماند و از بین نرود».

وی با بیان اینکه بحمدالله حرکت خوبی در نوزده سال گذشته آغاز شده و تداوم یافته است، تصریح کرد: حوزه همان طور که در بسیاری از علوم پیشرو و جلودار بوده، در این جهت هم باید جلودار باشد.

این استاد سطح عالی حوزه بر لزوم قدردانی و حمایت از برگزیدگان همایش کتاب سال حوزه تأکید کرد و افزود: امیدواریم مسئولان حوزه علاوه بر اهدای لوح و تجلیل در همایش کتاب سال حوزه، به طور ویژه برگزیدگان این همایش را حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی افزود: گاهی برگزیدگان و نویسندگان خوب حوزوی نیازمند ابزار و پشتیبانی برای تحقیق و پژوهش هستند که مسئولان حوزه در این زمینه نیز حمایت های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما استعدادهای خوبی در حوزه داریم اما این استعدادها باید شناسایی شوند و به فعلیت برسند، گفت: چنین همایش هایی بستر خوبی برای شناسایی بخشی از استعدادهای به فعلیت رسیده است تا به تعبیر رهبری، ان‌شاءالله ما در دوره بالندگی حوزه قرار بگیریم.

این استاد سطح عالی حوزه با بیان اینکه حوزویان باید برای رسیدن به حوزه بالنده و جهانی تلاش کنند، افزود: حوزه موجود با حوزه مطلوب فاصله بسیاری دارد و این همایش ها برای این است که ما وضع موجود را با وضعیت مطلوب قیاس کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی همچنین بر لزوم اجرای نظام آموزشی پژوهش محور تأکید کرد و گفت: یکی از کمالات علوم این است که براساس پژوهش پیش برود؛ ائمه معصومین(ع) نیز همین کار را می کردند و هرچه ما پژوهش محور پیش برویم و آموزش ما براساس پژوهش ما باشد، موفق‌تر خواهیم بود.

این استاد سطح عالی حوزه در پایان با بیان اینکه تعلیم و تزکیه هدف انبیای الهی است، افزود: قطعاً خود پژوهش هدف نیست، بلکه پژوهش و آموزش پیش‌نیاز پرورش است و به امید روزی که به تزکیه نهایی برسیم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha