پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه باید به مسئله پژوهش در حوزه توجه بیشتری داشت و روش تحقیق را به طلاب آموخت، گفت: درس‌های خارج و درس‌هایی که در حوزه است، باید پژوهش‌محور شوند.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه، اظهار کرد: اصولاً یکی از راه‌های مهم تقویت علم و تعقل و تفکر، توجه به امر کتاب و کتابخوانی است.

وی تصریح کرد: باید به نویسندگان، مؤلفان و محققان توجه ویژه داشت و آنان را به امر نویسندگی تشویق و ترغیب کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه روند همایش کتاب سال حوزه در سالیان متمادی نشان دهنده حرکت در مسیر رو به کمال آن است، ابراز داشت: هرساله شخصیت های ارزشمندی، آثار ارزنده‌ای را به حوزه و جامعه عرضه می کنند.

آیت‌الله فقیهی افزود: حضور هرساله مراجع عظام تقلید و علمای دین در همایش کتاب سال حوزه، نشان‌دهنده توجه به جایگاه امر کتاب و کتابخوانی و تشویق و ایجاد انگیزه در نویسندگان و طلاب جوان است.

وی بر ضرورت تشویق و حمایت از نویسندگان تأکید کرد و افزود: پخش زنده چنین همایش هایی از صداوسیما و حضور برگزیدگان در برنامه های رسانه ملی در تشویق و حمایت از امر کتاب و کتابخوانی مؤثر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: امروز که فعالیت افراد در فضای مجازی گسترش یافته، ممکن است این امر موجب توجه کمتر به امر کتابخوانی شود و بر این اساس لازم است علما، مسئولان و رسانه ها برای تشویق مردم به امر کتاب و کتابخوانی، اهمیت خاصی قائل شوند.

آیت‌الله فقیهی در ادامه با بیان اینکه تشویق و حمایت از برگزیدگان حوزه موجب پویایی طلاب جوان در عرصه نگارش مقالات و تألیف کتب می شود، گفت: طلاب سطح سه و چهار حوزه، فعال هستند و کتاب های خوبی می نویسند و تحقیقات خوبی را انجام می‌دهند که توفیق ارزشمندی برای حوزه است.

وی افزود: البته این امر از زمانی که آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه حضور پیدا کردند، ظهور و بروز بیشتری داشته است و ما واقعاً تشکر می کنیم از ایشان که فعالیت بیشتری انجام می دهند و برای جوانان، ارزش ویژه ای قائل هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در بخش پایانی با بیان اینکه باید به مسئله پژوهش در حوزه توجه بیشتری داشت و روش تحقیق را به طلاب آموخت، افزود: درس‌های خارج و درس‌هایی که در حوزه است، باید پژوهش‌محور شوند.

آیت‌الله فقیهی با بیان اینکه باید آموزشِ پژوهش را به طلاب جوان تعلیم داد، گفت: البته این کار شروع شده اما باید تقویت شود و بهتر است مسئولان حوزه، نظام آموزشی پژوهش‌محور را اجرایی کنند که نتایج خوبی در آینده خواهد داشت.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha