پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسامه حمدان

حوزه/ اسامه حمدان گفت: امور منطقه به سمت و سویی پیش می رود که معرکه آینده ما آنگونه که صهیونیست ها می خواهند نخواهد بود و مرزها و چگونگی درگیری آینده برای اشغالگران غیر قابل پیش بینی است به گونه ای که آنها را شگفت زده خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از منابع فلسطینی، اسامه حمدان مسئول روابط عربی جنبش حماس صبح امروز گفت: مسئله فلسطین خطرناک ترین مرحله را پشت سر می گذارد و منطقه عربی روزهای مهمی را پشت سر می گذارد که در آینده فلسطین و تمام منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: جهان عرب نیز با شرایط حساسی روبرو است و از این رو همه کشورها باید انتخاب های دقیق داشته باشند، زیرا هر اشتباهی در مرحله کنونی ممکن است بهای سنگینی را به کشورها تحمیل کند و در این میان جنبش حماس نیز با سه چالش بزرگ روبرو است که اولین آنها عبارت است از: به هدف رساندن رسالت حماس یعنی آزادی فلسطین که هدفی استراتژیک است به ویژه در فضایی که کشورها به مشکلات خود مشغول شده اند و مشکلات زیادی دارند که فلسطین یکی از آنها است.

وی افزود: دومین چالش پیش روی حماس شکل گیری معادلات جدید در منطقه است و در این زمینه حماس اصرار دارد که در جایگاه و موضع صحیح در منطقه قرار بگیرد تا به اهداف خود دست بیابد و سومین چالش پیس روی ما نیز توطئه آمریکا است که فلسطین را هدف خود قرار داده و ما باید با تمام این چالش ها مبارزه کنیم.

وی در مورد روابط حماس با مصر گفت: روابط ما با کشور مصر، استراتژیک است، زیرا مصر همسایه ما است و از لحاظ سیاسی به سود ما فعالیت می کند و از این رو مصر جایگاه مهمی در مسئله فلسطین دارد.

حمدان درباره حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه نیز گفت: صهیونیست ها می خواهند این پیام را برسانند که آنها به دنبال تضعیف قدرت حماس و برافروختن آتش جنگ برای ترساندن ما هستند، اما واقعیت این است که اسرائیل آمادگی این جنگ را ندارد، زیرا اکنون قدرت نظامی حماس در سطح دشمن است و اشغالگران می دانند که در صورت رویارویی با ما نمی توانند به اهداف خود دست یابند و فقط توان حمله به شهروندان عادی را دارند.

مسئول ارشد حماس به نیروهای فلسطینی نیز توصیه کرد از کوبیدن بر آتش جنگ خودداری کنند، زیرا مشخص کردن زمان درگیری مسئله ای است که باید در راستای هدف بزرگ آزادی فلسطین صورت بگیرد.

وی افزود: امور منطقه به سمت و سویی پیش می رود که معرکه آینده ما آنگونه که صهیونیست ها می خواهند نخواهد بود و مرزها و چگونگی درگیری آینده برای اشغالگران غیر قابل پیش بینی است به گونه ای که آنها را شگفت زده خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha