جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غرب تفسیر حقیقی از اسلام را برای مسلمانان دیکته نمی کند

حوزه/ محمود احمد هاشم معاون ریاست دانشگاه الازهر در مراسمی نسبت به مداخله سیاستمداران غربی برای تحمیل تفاسیرشان از اسلام حقیقی هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از kashmirobserver، یک مقام برجسته اسلامی در دانشگاه الازهر، بزرگترین نهاد علمی اهل تسنن در قاهره نسبت به مداخله سیاستمداران غربی برای تحمیل تفاسیرشان از اسلام حقیقی هشدار داد.

محمود احمد هاشم معاون ریاست دانشگاه الازهر، که در همایشی در باشگاه مطبوعات کارشی پاکستان شرکت کرده بود، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: مسلمانان نباید به غربی ها اجازه دهند معنای حقیقی اسلام را به آن ها دیکته کند.

هاشم بر نقش دانشگاه الازهر برای هدایت جامعه اسلامی در سرتاسر جهان در هزار سال گذشته تاکید کرد.

معاون ریاست الازهر همچنین درباره ضرورت اصلاح چهره اسلام در دنیای بین المللی و مقابله با اقدامات تروریست ها و افراط گرایان در دور ساختن اسلام از پیام صلح صحبت کرده و گفت: برخی عناصر سعی دارند تهدید تروریسم را به اسلام مرتبط نشان دهند و هدف آن ها فقط و فقط منفور جلوه دادن اسلام است. ما نمی توانیم به غربی ها اجازه دهیم اسلام را برای ما تفسیر کنند. بلکه ضرورت دارد که ما جوهره واقعی دین مان را به ملل غربی نشان دهیم.

قدرت های بزرگ میان مسلمانان تفرقه می اندازند

هاشم، نماینده مصری الازهر تاکید کرد که برای پیام عشق و دوستی به پاکستان آمده و با اشاره به آشفتگی های اجتماعی و سیاسی فعلی در کشورهای عربی گفت: قدرت های بزرگ در دنیا قصد ایجاد تفرقه میان جوامع اسلامی را دارند. و مدت هاست که تلاش های گسترده ای در این راستا در خاورمیانه آغاز کرده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha