پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دین اسلام محبوب ترین دین در هندوستان است

حوزه/ یک گزارش آماری نشان داد که از ۱۶۷۸ نفر در ایالت مهاراشترای هندوستان که دین خود را تغییر داده اند، ۴۴% به دین اسلام گرویده اند و دین اسلام محبوب ترین دین در میان ادیان دیگر بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از siasat، دین اسلام در چهار سال گذشته یکی از محبوب ترین ادیان در هندوستان معرفی شده است. یک مرکز جمع آوری اطلاعات و آمار اعلام کرده که در 43 ماه گذشته، یعنی چیزی در حدود 4 سال گذشته، 1687 نفر در ایالت مهاراشترا در هند به ادیان دیگر به ویژه اسلام گرویده اند.

آمارها نشان داده که هندوها بیشترین کسانی بوده اند که دین خود را تغییر داده و دیگر ادیان از جمله اسلام، مسیحیت و بودایی را پذیرفته اند. در این میان 44% افرادی که دین خود را تغییر داده اند (یعنی 749 نفر) به اسلام گرویده اند.

این اطلاعات توسط اداره چاپ و نشر دولتی در بمبئی منتشر شد. در ادامه این گزارش آماری آمده است: اطلاعات جمع آوری شده در سال های 10 ژوئن 2014 تا 16 ژانویه 2018 نشان می دهد که 44% کسانی که دین شان را تغییر داده اند به دین اسلام گرویده اند و و تنها 21% به هندویسم گرویده اند.

از 1 هزار و 166 هندو، 664 نفر به اسلام، 258 نفر به بودایسم، 138 نفر به مسیحیت و سایرین به سیک و ادیان دیگر پیوسته اند.

انیل گالگلی درباره گزارش گفت: این آمارها تنها مربوط به کسانی است که گرویدن شان به دین دیگر را گزارش داده اند و مسلما آمارهای حقیقی بسیار بیشتر است. ما یک سایت آنلاین ایجاد کرده ایم تا مردم بتوانند تغییر دین را گزارش دهند. و 4 هزار مرکز نیز در سرتاسر ایالت برای کسانی که قادر به استفاده از فناوری های روز نیستند قرار داده ایم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha