جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه امام صادق محمود آباد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد، احیای هویت اسلامی و کرامت انسانی را دستاورد بزرگ امام خمینی(ره) دانست و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با درک عمیق از مسائل اسلام و جامعیت آن توانستند اهدف اسلام را به خوبی در جامعه نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام رضا عباس زاده گنجی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد، امروز در نشست بصیرتی که در آستانه دهه مبارک فجر با حضور جمعی از طلاب و فعالان تبلیغی در این شهرستان برگزار شد، دهه فجر را بزرگ ترین یادمان انقلاب توصیف کرد و گفت: جشن های یوم الله دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی به نسل جوان است.

وی ایام الله دهه فجر را یادآور وحدت و همدلی ملت ایران در برابر نظام پادشاهی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی با تبعیت از مولا و مقتدای خود نظام دو هزار و 500 ساله پادشاهی را در ایران برچید و یک نظام کاملاً اسلامی را پایه گذاری کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نهضت اسلامی با رهبری مرجعیت دینی و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: همراهی و حضور ملت ایران در همه صحنه های قبل و بعد از انقلاب اسلامی مهم ترین عامل پایداری این انقلاب بوده است.

حجت الاسلام گنجی با بیان این که امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را در شرایطی به پیروزی رسانید که برای نظام دو قطبی آن زمان این قدرت غیرقابل باور بود، افزود: امام خمینی (ره) با ایجاد روحیه وحدت و خودباوری توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با اتکا به پشتوانه مردمی و ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند و راه انبیا و ائمه هدی(ع)، به پشتوانه مردم در مقابل ظلم و طاغوت ایستاد و انقلاب را به پیروزی رسانید.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علیرغم همه توطئه ‌های دشمنان نظام، ملت ایران اسلامی همچنان به انقلاب، نظام اسلامی و رهبری وفادار هستند و در برابر سختی‌ها ایستادگی می‌کنند، گفت: دهه فجر یادآور غرور و سربلندی مردم ایران است که حکومت طاغوت را نپذیرفتند و برای رهایی از آن انقلاب کردند.

حجت الاسلام گنجی با بیان این که تفاوت انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌های دنیا این است که انقلاب سال 57 از طرف مردم زیربنای ارزشی داشته و بر مبانی اسلامی استوار بوده ‌است، تصریح کرد: اخلاق و معنویت از پایه‌های انقلاب اسلامی بوده و شروع انقلاب از حوزه‌های علمیه، دانشگاه ها و وحدت مردم از مهم‌ترین‌های محورهای تحقق انقلاب محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی مردم ایران با رهبری امام‌گونه معمار کبیر انقلاب به قشر خاصی اختصاص نداشت، خاطرنشان کرد: طبقات مختلف مردم در این انقلاب حضور داشتند و برای دفاع از آرمان‌های خود و رهبری امام خمینی (ره) از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد اظهار کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران از توجهات امام عصر(عج) برخوردار بود و این قیام برای خدا و با احساس تکلیف و مسؤولیت دینی انجام شده ‌و هم‌اکنون لازم است همه در مسیر تداوم این آرمان‌ها گام بردارند.

وی با بیان این‌که انقلاب‌های دنیا مبنای مالی یا قدرت دارند، بیان کرد: در بسیاری از نقاط جهان مردم با سرکردگی افراد و جریانی خاص انقلاب می‌کنند که بیشتر برای قدرت یا ثروت در این مسیر ورود پیدا کردند، اما انقلاب اسلامی مردم ایران برای رضای خدا و با مسؤولیت ارزشی تحقق یافت.

حجت الاسلام گنجی با بیان این که رهبران دینی و امام راحل هدایت انقلاب اسلامی مردم ایران را بر عهده داشتند، گفت: نبود رهبری و بصیرت انقلاب‌های بسیاری از کشورهای اسلامی جهان و منطقه را به شکست سوق داده‌است.

وی با بیان این که الگوی امام خمینی(ره) برای برپایی انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشورای امام حسین(ع) بود، گفت: پس از گذشت حدود چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی ایران، هنوز دشمنان نتوانسته اند کوچک ترین خدشه ای در آن ایجاد کنند.

حجت الاسلام گنجی بیان داشت: اکنون که حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، روشن شده است که درونمایه اسلامی انقلاب و حمایت های مردم از آن، دلیل اصلی ماندگاری و بالندگی انقلاب در چهل سال اخیر بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام راحل دیدگاه الهی و دموکراسی را در جمهوری اسلامی تحت عنوان مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی با پایه گذاری جمهوری اسلامی نهادینه کرد، بیان داشت: پشتوانه مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به کشوری مقتدر و اثرگذار در جهان تبدیل کرده است.

وی با بیان این که با وجود گذشت حدود چهار دهه از نهضت عظیم اسلامی، امروز شاهد گسترش بیداری ملت ها هستیم، خاطرنشان کرد: آراء و افکار امام راحل به الگویی ارزشمند برای ملتهای آزاده و مسلمان دنیا برای مقابله با مستکبران عالم تبدیل شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با اشاره به این که افکار حیاتبخش امام خمینی(ره) زمینه نابودی اندیشه های سکولاریستی را در دنیا فراهم کرده است، تصریح کرد: اسلام آمریکایی که غربی ها در پی آن بودند با تلاش های امام راحل به نتیجه ای نرسید.

وی، احیای هویت اسلامی و کرامت انسانی را دستاورد بزرگ امام خمینی(ره) دانست و با بیان این که ایشان با درک عمیق از مسائل اسلام و جامعیت آن توانستند اهدف اسلام را به خوبی در جامعه نهادینه کنند، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با شناخت کامل خداوند متعال توانستند رشد معنوی و اخلاقی خود را در زندگی ارتقا دهد و بنده واقعی خداوند شوند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha