پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: روحانیت ثمرات دستگیری از نیازمندان را در جامعه بیان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌ عباس نظری، امروز در جلسه ائمه جماعات شهرستان آوج  که در اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، با اشاره به موضوع دستگیری از نیازمندان اظهار داشت: ازنظر قرآن یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی، دستگیری از نیازمندان و تهیدستان است، هر کس به‌اندازه امکانات و توانمندی خویش وظیفه دارد که خلأهای موجود در زندگانی افراد را جبران و کمبودهای آنان را پاسخگو باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: همان‌گونه که خداوند نیازمند و فقیر را با فقر و نداری امتحان می‌کند، ثروتمندان را نیز این‌گونه می‌آزماید و کمک به افراد نیازمند اگر همراه با خلوص نیت و به خاطر رضای پروردگار باشد دارای تأثیرات بی‌شماری است.

وی افزود: برخی از آثار آن در همین جهان مشاهده می‌شود و برخی از آثار آن در جهان دیگر، به‌عنوان پاداش‌های اخروی، ظاهر می‌شود البته به‌طورکلی در قرآن کریم درباره انفاق سفارش بسیاری شده است و درراه این انفاق نیز رعایت اخلاص بسیار سفارش شده است.

حجت‌الاسلام‌ نظری خاطرنشان کرد: جامعه به روحیه انفاق و نیکوکاری نیاز دارد ازاین‌رو جامعه بدون روحیه انفاق به انحراف می‌رود.

وی تصریح کرد: دین اسلام اهمیت زیادی نیز برای آن قائل شده است و به این منظور آیات و روایات بسیاری در فضیلت و ترغیب به این عمل وارد گردیده است و از آن‌ها استفاده می‌شود که «ای انسان شما هرکدام مستقل نیستید، بلکه عضو یک جامعه هستید، بنابراین باید منافع جامعه اسلامی را بر منافع و لذات شخصی مقدم بدارید و آگاه باشید که سعادت حقیقی شما در اجرای این سیره است».

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: شاید بسیاری صحبت‌ها و سفارش‌ها در خصوص لزوم توجه به امر خدمت به نیازمندان و محرومان شنیده باشیم ولی نباید این موضوع مهم مورد غفلت واقع شود.

وی بیان کرد: باید کاری کرد که فقیر در محرومیت خویش باقی نماند بلکه باید گام‌هایی برداشته شود تا کسی که به‌واسطه محرومیت در شرایط اجتماعی و فکری مناسب نیست، خود را بازبشناسد و توانایی خویش را ببیند تا بتواند در عرصه کار و اشتغال وارد شود.

حجت‌الاسلام‌ نظری رسالت روحانیون را در این عرصه بااهمیت دانست و افزود: شما روحانیون و مبلغین باید این مسئله یعنی کمک به نیازمندان را در جامعه تبیین نمایید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha