پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد میرزاخانی

حوزه/ حجت الاسلام میرزاخانی، اخلاق را پایه و اساس موفقیت انسان دانست و گفت: اگر می خواهیم در درس و بحث حوزوی، طلبه ای موفق باشیم، باید اخلاق را سرمشق خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمد میرزاخانی شب گذشته در کلاس درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه اظهار داشت: اخلاق پایه و اساس موفقیت انسان است.

این پژوهشگر دینی ادامه داد: نباید اخلاق را منحصر به زمان و موقعیت خاصی دانست، بلکه انسان مومن و خداجو باید همیشه در بحث اخلاق مواظب کردار و رفتار خود باشد و در هر موقعیت حد اعتدال و انسانیت را نگه دارد.

حجت الاسلام میرزاخانی عنوان کرد: طلبه باید از روز اول طلبگی اخلاق را نصب العین قرار دهد و همیشه مراقب رفتار و منش خود در بین دیگر طلاب باشد. خوشبختانه طلاب در بحث مراقبه وضعیت خوب و قابل قبولی دارند و  اخلاق در حوزه ها و مدارس علمیه حاکم است.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم در درس و بحث حوزوی، طلبه ای موفق باشیم، باید اخلاق را سرمشق خود قرار دهیم.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه طلاب نماینده دینی جامعه محسوب می شوند، گفت: طلاب و روحانیون در جامعه نماینده دین و نماد اخلاقیات هستند، لذا تداوم اخلاق نیکو و مراقبه از افعال پسندیده، باید از اصول مهم در زندگی یک روحانی و طلبه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha