جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ تشییع پیکر شهدای مدافع حرم در قم

حوزه/ مسئول برگزاری یادواره مردمی "مجاوران کریمه، مدافعات عقیله" گفت: ما نباید بگذاریم که مجاهدت و ایثارگری بزرگ شهدای مدافع حرم رو به فراموشی برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رستمعلی رفیعی، ظهر امروز طی سخنانی در جمع طلاب و فضلای مدرسه علمیه معصومیه قم اظهار داشت: امروزه وظیفه ماست که مجاهدت ها و ایثاری که مدافعین حرم انجام دادند را به گوش جامعه برسانیم، در عملیات آزادسازی بوکمال فداکاری های بزرگی انجام شد و البته ثمرات و برکات زیادی هم به واسطه این عملیات به بار نشست.

وی به تشریح پشت پرده عملیات آزادسازی بوکمال اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا تمام همت و توان خود را در بوکمال به کار گرفت تا داعش را در منطقه حفظ کند، اما مدافعین حرم طی یک عملیات مقتدرانه، پرچم داعش را پایین کشیدند و کمر استکبار را شکستند.

رفیعی ضمن اشاره به جایگاه ایران در مسائل منطقه و حضور قدرتمند جمهوری اسلامی در برابر صف بندی‌های استکبار جهانی بیان داشت: آنچه مهم است این که باید در نظر داشته باشیم که در حال حاضر همه مظلومان عالم به ما امید بسته اند و ما نباید امید آنها را ناامید کنیم، ایستادگی در برابر جبهه استکبار باید همچنان مورد توجه مردم و مسئولین قرار داشته باشد.

مسئول برگزاری یادواره "مجاوران کریمه، مدافعات عقیله"گفت: باید در تبیین اهدافی که شهدا برای آن جان خون خود را فدا کردند تلاش کنیم، همه اقشار جامعه را باید به فرهنگ شهادت جذب کنیم البته این هدف تا حدودی محقق شده است از آنجا که در مراسم بزرگداشت شهدا افراد مختلف از پیر و جوان با تیپ و ظاهرهای مختلف حضور می یابند.

وی یادآور شد: یادواره "مجاوران کریمه، مدافعات عقیله" با هدف بزرگداشت 500 شهید مدافع حرم استان قم برگزار می‌شود و به همین منظور از خانواده شهدای ایرانی، عراقی، افغانستانی و پاکستانی دعوت شده است.

رفیعی  در خاتمه به جایگاه و نقش روحانیت در ترویج فرهنگ شهادت طلبی اشاره کرد و  افزود: با توجه به جایگاه والای روحانیت و نقش پررنگ این قشر مذهبی در روشنگری جامعه انتظار داریم طلبه‌ها و اساتید حوزه ما را در این امر خداپسندانه یاری کنند، برای برگزاری هرچه باشکوهتر یادواره شهدای مدافع حرم به همکاری شما نیازمندیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha