شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم رجایی

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره)، یکی از شاخصه های مهم سبک زندگی اسلامی را توجه به مصرف درست و بجا و پرهیز از اسراف و تبذیر در این باره دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم رجایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: کسانی که در امور اقتصادی حد وسط و تعادل را رعایت کرده و به خصوص در مساله معیشت و اداره امور زندگی ، میانه رو و در عین حال قانع باشند، بهتر می توانند مشکلات اقتصادی و سختی ها را تحمل کرده و مدیریت کنند.

وی افزود: ما در کلان مقوله سبک زندگی دینی با مساله ای به نام تقدیر معیشت مواجه هستیم که به خصوص به ما در زمینه تخصیص بهینه منابع خانواده کمک شایان توجهی می کند.

این اقتصاددان حوزوی با اشاره به این که یکی از مسایل مهم ناظر به چگونگی تخصیص بهینه منابع در اقتصاد خانوار است، گفت: کلامی از امام علی(ع) در این باره بسیار راهگشاست، آن جا که حضرت می فرمایند تدبیر درست مال اندک را افزایش می دهد و برنامه ریزی نادرست ، مال فراوان را نابود می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در تخصیص منابع البته نباید فقط به نیازهای جسمی اکتفا کرد چه آن که هویت اصلی ما را روح تشکیل می دهد و در نگاه دینی، لذت اصلی متعلق به روح و جسم به صورت توامان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha