جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای بحرین

حوزه/ علمای بحرین با صدور بیانیه ای رژیم آل خلیفه را دنباله رو فرعون و دستگاه قضایی آن را وسیله ای برای سرکوب شیعیان دانستند و تاکید کردند: ملت ما با تمام جدّیت در مسیر جنبش ملّی پیش می رود و از تکلیف شرعی خود شانه خالی نخواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، علمای بحرین با صدور بیانیه ای رژیم آل خلیفه را دنباله رو فرعون و دستگاه قضایی آن را وسیله ای برای سرکوب شیعیان دانستند و تاکید کردند: ملت ما با تمام جدّیت در مسیر جنبش ملّی پیش می رود و علی رغم تمام ابزار های تروریستی و تهدید های سلطه،از تکلیف شرعی خود شانه خالی نخواهد کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَها شِيَعاً يَسْتَضْعِفُ طائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْناءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِساءَهُمْ إِنَّهُ كانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ. وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ . وَنُمَكِّنَ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَ نُرِيَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما كانُوا يَحْذَرُونَ) القصص ٤-٦

رژیم آل خلیفه پای جای پای فرعون ،هامان و سربازان آن گذاشته است و دستگاه قضاء آن وسیله ای برای سرکوب گروهی(شیعیان) از شهروندان بحرینی شده است.

ما بیشتر بر حقانیت جنبش مردمی در تغییر این وضعیت تاریک و ظلم بار  مصمم شدیم؛ چرا که کشور با مصیبت ها و بلا های آن رو به رو شده و مردم برای رهایی از جهنم ظلم، پناهگاهی ندارند.

 احکام اعدام، لغو تابعیت، تبعید و جرم انگاری شعائر دینی و فریضه خمس، اعلام جنگ علیه هویت دینی و بحرینی و بی اهمیتی به جان مردم، همگی این ها بالاترین درجه تهدید علیه یک ملت به شمار می آید و در مقابل مردم دولتی نمی یابند که از آنان دفاع کند و نه دستگاه قضایی که با آنان به انصاف رفتار کند و نه نیروی امنیتی که از آنان حمایت و نه حکومتی که به دین و حقوق قانونی آنان احترام بگذارد، پس آیا بعد از این ها از ملت انتظار می رواد که در برابر خواری سر فرود بیاورد و در برابر ظلم تسلیم شود؟

ملت ما با تمام جدّیت در مسیر جنبش ملّی پیش می رود و علی رغم تمام ابزار های تروریستی و تهدید های سلطه،از تکلیف شرعی خود شانه خالی نخواهد کرد.

راهی که شهدای بزرگ خون خود را به خاطر آن دادند، به اذن خداوند متعال، با قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت و با نزدیک 14 فوریه سالگرد انقلاب بحرین با شهدا و تمامی کسانی که جانفشانی و از خودگذشتگی کردند، تجدید پیمان می کنیم و تاکید می کنیم که اراد ملت ما امروز  قوی تر است و طوفان قدرت مردم زمانی آرام می گیرد که به حقوق قانونی خود دست یابد و ما در این راه صبر طولانی داریم که با تکیه بر قدرت الهی پایان نمی یابد.

وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ

علمای بحرین

9/11/1396

11 جمادی الاول 1439هـ

29 ژانویه 2018م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha