شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زکات

حوزه/رئیس اجرایی اداره زکات خراسان شمالی با اشاره به فرآیند تبلیغ، جمع‌آوری و هزینه کرد زکات گفت: ۲ هزار عامل افتخاری تبلیغ زکات در این استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: زکات شامل سه فرآیند، تبلیغ، جمع‌آوری و هزینه کرد است.

وی افزود: در عرصه تبلیغ زکات بالغ‌ بر 2 هزار نفر عامل افتخاری زکات در استان  فعالیت دارند، همچنین 150 روحانی مستقر و هجرت نیز در زمینه تبلیغ زکات همکاری دارند.

حجت‌الاسلام هاشمی همچنین به مبلغین مقطعی نیز در بحث جمع‌آوری زکات اشاره کرد و گفت: در مناسبت‌های مختلف مانند ماه‌های رمضان، محرم و مناسبت‌های دیگر در طول سال مبلغین مقطع به تبلیغ و تبیین زکات می‌پردازند و سازمان تبلیغات نیز تاکنون همکاری خوبی داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال 96 تاکنون مبلغ 79 میلیارد و 300 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال 95، 23 درصد رشد داشته است.

رئیس اجرایی اداره زکات خراسان شمالی اظهار داشت: از تعداد 569 روستای دارای اقلام مشمول زکات، 262 روستا زکات را پرداخت و 307 روستا پرداختی در زمینه زکات نداشته‌اند.

وی ادامه داد: شهرستان بجنورد با 20 درصد بیشترین و شهرستان گرمه با 6 درصد کمترین سهم درآمد زکات را در استان دارند.

حجت‌الاسلام هاشمی از جمع‌آوری 13 میلیارد ریال زکات فطره در سال جاری خبر داد و گفت: زکات هر منطقه‌ای برای همان منطقه نیز هزینه می‌شود و 60 درصد زکات‌های جمع‌آوری‌شده در محل حمایتی یعنی نیازمندان و 40 درصد در پروژه‌های عامل المنفعه هزینه می‌شود.

وی زکات فطریه جمع‌آوری‌شده در سال 95 را حدود 600 میلیون تومان و در سال 96 یک میلیارد و 300 میلیون تومان در سطح استان عنوان کرد.

رئیس اجرایی اداره زکات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود روستاهای متعدد و کشاورزی به‌عنوان یکی از قطب‌های توسعه استان٬ از جمله استان‌هایی است که همواره در پرداخت زکات٬ پیشتاز بوده و مردم استان در این زمینه دستاوردهای خوبی دارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha