جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نائب رئیس وفاق المدارس الشیعه پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید نیاز حسین نقوی ضمن محکوم نمودن حرکت های تفرقه افکنانه گفت: کسانی که از منابر به مقدسات مذاهب دیگر توهین می کنند، نماینده مذهب تشیع نیستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ حجت الاسلام و المسلمین سید نیاز حسین نقوی نائب رئیس وفاق المدارس الشیعه پاکستان و نائب رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان ضمن محکوم نمودن حرکت های تفرقه افکنانه گفت: کسانی که از منابر به مقدسات مذاهب دیگر توهین می کنند، نماینده مذهب تشیع نیستند.

نائب رئیس وفاق المدارس الشیعه پاکستان تفاوت ها و اختلاف در مبانی مذاهب را  طبیعی دانست و گفت: اختلافات علمی در جای خود ولی مکتب اهل بیتع به مقدسات اهل سنت احترام می گذارد ولی کسانی که از منابر و مجالس حسینی سعی در تحریف عقاید و توهین به مقدسات مذاهب دیگر را دارند، نماینده تشیع نیستند.

وی در ادامه به همکاری وفاق المدارس الشیعه در برگزاری سلسله نشست ها و کنفرانس های بشارت عظمی در شهرهای مختلف پنجاب با هدف مبارزه با ترویج انحرافات از منابر اشاره نمود.

حجت الاسلام و المسلمین نقوی اعلام نمود که وفاق المدارس الشیعه برای خاتمه دادن به درگیری ها و تنش های مذهبی آمادگی کامل دارد و اتحادیه مدیریت مدارس دینی بعنوان پایگاهی از علمای مذاهب مختلف در این راستا می تواند نقش موثری را ایفا نماید.

وی افزود: در صورت نیاز ادارات وفاق المدارس مکاتب مختلف آماده همکاری با دولت در مبارزه به تروریسم و جریان های تکفیری است و البته نقش اصلی برقراری امنیت با دولت و دستگاههای مرتبط است تا با وضع و اجرای صحیح قوانین مبارزه با خشونت و تروریسم به این معضل پایان دهد.

نائب رئیس شورای همبستگی در رابطه با موضوع رسمیت بخشی به مدارس دینی از سوی دولت گفت ما بصورت مشروط یعنی حفظ استقلال مدارس حاضر به همکاری با این طرح هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha