پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قنبر علی احمدی - امام جمعه نور

امام جمعه نور، پشتیبانی روحانیت انقلاب را عاملی در گسترش و تقویت آن دانست و گفت: امروز مردم از مشکلات اقتصادی، فساد اداری و تخلف برخی مدیران، عدم استفاده از ظرفیت داخلی، نگاه به بیرون و دل بستن به آمریکا نگرانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام قنبر علی احمدی، امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با تسلیت در پیش بودن ایام فاطمیه بر ضرورت بهره گیری از سیره فاطمی در زندگی فردی و اجتماعی جامعه امروز تأکید کرد و گفت: الگو قرار دادن سیره آن حضرت بستری را برای سعادت و تعالی انسان فراهم خواهد کرد.

وی با بیان این که سیره عملی آن بانوی نمونه اسلام باید در زندگی فردی و اجتماعی هر یک از ما مسلمانان تجلی یابد، افزود: یکی از بهترین و بزرگترین راه های بیان ارادت به آن بانوی ارزشمند اسلام، شناخت و عمل به سیره فاطمی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه هنوز جامعه امروز شناخت کافی نسبت به سیره آن حضرت ندارد، خاطرنشان کرد: بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) ما را در رسیدن به رستگاری و سعادت حقیقی یاری خواهد داد.

امام جمعه نور با تاکید بر این که روحیه و فرهنگ فاطمی باید در جامعه اسلامی نهادینه شود، افزود: باید بر وجوه مختلف حضرت فاطمه(س) تأمل داشت و با مطالعه و تعمق در احادیث و خطبه‌های ایشان، الگوی راه زندگی خود را ترسیم كرد.

امام جمعه نور با بیان این که حضرت فاطمه در دفاع از دین و ولایت از هیچ قدرتی هراس نداشتند، گفت: آن بانوی نمونه اسلام زمانی که تعدی دشمنان را به حریم ولایت و امامت دیدند با همه قوا برای دفاع از این حریم وارد میدان مبارزه شد.

وی با بیان این که مبارزات حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از حریم امامت و ولایت موجب تثبیت این جایگاه مهم الهی شد، خاطرنشان کرد: اگر تلاش ها و از خودگذشتگی های آن بانوی اسلام نبود جریان امامت در همان مقطع خاتمه پیدا می کند.

امام جمعه نور در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، این روزها را یادآور همبستگی ملت ایران در دفاع از نهضت امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: ملت بزرگ ایران با رهبری روحانیت توانستند یک انقلاب الهی با محوریت مردم را در ایران پایه گذاری کنند که امروز به الگویی برای جهان تبدیل شده است.

حجت الاسلام احمدی از انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن حاضر یاد کرد و با بیان این که این انقلاب الهی بساط سلطه گری و نفوذ غرب در ایران را برچید، تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب آمریکایی ها در همه امور داخلی کشور نفوذ داشت.

امام جمعه نور با بیان این که حرکت انقلابی امام راحل با همراهی گسترده مردم همراه بود، خاطرنشان کرد: این همراهی موجب پیروزی نهضت انقلاب و برچیده شدن رژیم طاغوت در کشور شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی پس از شکست های متعدد در عرصه های مختلف به شبهه افکنی در مورد انقلاب و دلایل قیام ملت روی آوردند، افزود: یکی از مسائل مهمی که باید دنبال شود پاسخگویی مستدل و اقناع کننده به نسل جوان در این خصوص است.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که انقلاب مفهوم وسیعی دارد و به معنی دگرگونی به دلیل عدم رضایت از وضعیت موجود و آرزوی رسیدن و دستیابی به وضعیت مطلوب است، تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند دستاوردهای ارزشمند انقلاب در عرصه فرهنگ، اقتصادی، سیاست و علوم مختلف را نادیده بگیرد بلکه کاملاً مشهود است.

امام جمعه نور با بیان این که کشورمان تا پیش از پیروزی انقلاب وابسته به غرب و آمریکا بود و در هیچ مسأله ای استقلال نداشت، خاطرنشان کرد: مهم ترین و با ارزشمند ترین هدیه انقلاب به ملت ایران استقلال و خروج از سایه وابستگی به آمریکا بود.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب درآمد ناشی از منابع ارزشمند کشورمان نصیب آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر جهان می شد، گفت: اما مردم ما در بدترین و سخت ترین ممکن زندگی می کردند و خبری از توسعه و پیشرفت جامعه نبود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اول شخص کشور در دوران رژیم سابق نوکر و دست نشانده بیگانه بود، افزود: شاه در هیچ اموری اختیار نداشت بلکه آمریکایی ها باید برای مردم کشورمان تعیین و تکلیف می کردند.

امام جمعه نور با بیان این که رژیم سابق مردم را در جهل و بی خبری نگه داشته بود، گفت: اما با پیروزی انقلاب اسلامی و همراهی مردم پرچم استقلال، آزادی و خودباوری در این کشور برافراشته شد.

وی بر ضرورت حفظ و حراست جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی به برکت وجود ولایت و رهبری در جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران، پشتیبانی روحانیت شیعه از نهضت انقلاب را عاملی در گسترش و تقویت آن حرکت بزرگ ملت دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز روحانیت اصیل و با بصیرت در عرصه های مختلف پشیبان حقیقی ملت است.

حجت الاسلام احمدی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که وظیفه داریم در مسیر خدمت‌رسانی به مردم گام‌های بلندی برداریم، تصریح کرد: اگر گوشه ای اعتراضی بلند می‌شود علیه نظام و انقلاب نیست اگر چه در این بین نفوذی‌ها سوءاستفاده‌هایی هم می‌کنند و ملت این را نمی‌پذیرد.

وی با بیان این که دولت و مجلس را همین مردم سر کار آوردند و نسبت به کار خالصانه مسؤولان و مدیران قدردان هستند، ادامه داد: امروز مردم از مشکلات اقتصادی، فساد اداری و تخلف برخی مدیران، عدم استفاده از ظرفیت داخلی، نگاه به بیرون و دل بستن به آمریکا نگرانند.

امام جمعه شهرستان نور، خاطر نشان کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات، بیکاری و فقر، اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید دارند و جز این هم نیست و نمی‌تواند باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha