جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ در پروژه تهیه موسوعه بزرگان، نگاه خاصی به علمای عراق و لبنان و همچنین تثبیت نگاه تقریب و جهان اسلام و نگاه به علمای راهبردی جهان اسلام بوده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی در دیدار  دست اندرکاران تهیه موسوعه کلامی علامه شیخ محمدحسین کاشف الغطاء با آیت الله حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد،  گزارش اجمالی از تهیه موسوعه کلامی علامه محمدحسین کاشف الغطاء ارائه کرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: آثار علامه کاشف الغطاء به دنبال طرح کلانی بود که از حدود ۲۰ سال پیش در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برنامه ریزی شده بود که آثار ده نفر از اعلام شیعه احیا شود و در این پروژه، نگاه خاصی به علمای عراق و لبنان و همچنین تثبیت نگاه تقریب و جهان اسلام و نگاه به علمای راهبردی جهان اسلام بوده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: پیشتر موسوعه شهید اول و ثانی و همچنین شرف الدین و بلاغی کار شده بود و این کار جدید که موسوعه کلامی علامه شیخ محمدحسین کاشف الغطاء است، در ۱۴ جلد منتشر شده که دو جلد اول آن مدخل عام و همچنین درباره زندگی و اندیشه ایشان به طور کلی است و ۱۲ جلد دیگر آن مربوط به مباحث کلامی وی است.

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی گفت: موسوعه فقهی ایشان در ۲۰ جلد در اوایل سال آینده و همچنین بخش سوم هم موسوعه شامل مباحث سیاسی و اخلاقی و ادبی ایشان در ۱۶ مجلد خواهد بود که در حال انجام برای مرحله سوم و بعد از رونمایی از موسوعه فقهی ایشان خواهد بود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خاتمه گفت: همه این موسوعه های سه گانه برای کنگره بین المللی علامه محمدحسین کاشف الغطاء آماده خواهد شد که قرار است در قم و نجف اشرف برگزار شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha