شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اعتراض گروههای فعال زنان مسلمان هند به مداخلت دولت در قوانین و احکام اسلامی

حوزه/ ۲۵ گروه و موسسه فعال زنان مسلمان هند با انتقاد شدید از مداخلت دولت هند در قوانین و احکام مسلمانان اعلام کردند: مشکل اصلی زنان مسلمان هند مساله طلاق نیست، بلکه تحصیل و معیشت است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ 25 گروه و موسسه فعال زنان مسلمان هند با انتقاد شدید از از مداخلت دولت هند در قوانین و احکام مسلمانان اعلام کردند: مشکل اصلی زنان مسلمان هند مساله طلاق نیست، بلکه تحصیل و معیشت است.

روز گذشته نشستی که در دهلی نو و با شرکت مسئولین و اعضای 25 گروه و انجمن فعال بانوان مسلمان سراسر هند برگزار شد؛ هدف اصلی از برگزاری این نشست مخالفت با لایحه مجرمانه بودن سه طلاق زنان مسلمان بود.

شرکت کنندگان و سخنرانان این برنامه با ضد اسلامی خواندن این لایحه دولت، خواستار لغو آن شدند؛ علاوه بر اینکه آن را مخالف با قانون آزادی ادیان و اختیارارت هیئت احکام شخصیه مسلمانان هند دانستند.

سخنرانان تاکید کردند: اگر دولت هند بر شعار خود در دفاع از حقوق زنان مسلمان صادق است، بداند که مشکل اصلی زنان هند قوانین طلاق نیست و آمار کم طلاق مسلمانان این را ثابت می کند بلکه مسئله اصلی ما مسئله آموزش و معیشت است، اگر دولت آقای مودی صادقانه به فکر حل مشکلات ماست، برای این امور چاره ای بیندیشد.

در پایان گروه‌های شرکت کننده با تنظیم بیانیه ای از نخست وزیر هند خواستار عدم مداخلت در قوانین و احکام اسلامی از جمله مسئله طلاق شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha