پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که رهنمودها و مدیریت صحیح ولی فقیه، اقتدار و عظمت به انقلاب اسلامی بخشید، تصریح کرد: تبعیت از نائب عام امام زمان(عج) در این انقلاب باید با عمل گره بخورد، زیرا اگر با زبان بازی و شعار همراه باشد، چیزی جز نفاق از دلش بیرون نمی آيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در جلسه هماهنگی محفل شعر و خاطره ویژه پیشگامان انقلاب در این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران بصیرت، بیداری، صبر، استقامت، اتحاد و همبستگی و دشمن شناسی  ملت را از مؤلفه های شکل گیری، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی دانست و بر حفظ ارزش های اسلامی تاکید کرد.

وی، دهه فجر را فرصتی مناسب برای اثبات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی به مردم دانست و خاطر نشان کرد:  باید دستاوردها  و خدمات نظام و همچنین نقش راهبردی ولایت فقیه در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی تشریح شود.

وی با بیان این که دشمن همه تلاش خود را برای ضربه زدن و ناکارآمد نشان دادن  نظام جمهوری اسلامی و ایجاد ناامیدی در ملت ایران به کار گرفته است، بر تقویت گفتمان انقلاب و تبیین شایسته دستاوردهای انقلاب و معرفی خدمات و عملکرد دستگاه ها تاکید کرد.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که ملت بزرگ ایران هیچ گاه آرمان ها و ارزش های انقلاب را فراموش نخواهند کرد، گفت: ملتی که تاریخ خود را فراموش کند محکوم به شکست است که این مسأله در دیگر کشورها مشاهده شده است.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران خدمات زیادی را ارائه داده و مسؤولان باید  این آثار و برکات نظام جمهوری اسلامی را جهت ایجاد امید و اعتماد به خوبی برای مردم  و بخصوص نسل جوان تبیین کنند، خاطر نشان کرد: در طول چهار دهه گذشته خدمات و طرح‌های بزرگی برای رفاه مردم اجرایی شده که باید بازگو شوند.

وی با اشاره به این که برای استقرار این انقلاب خون های بسیاری بر زمین ریخته شده است، گفت: شهدای انقلاب اسلامی سرشار از اخلاص و فداکاری بودند و امروز وظیفه همگان به ویژه مسؤولان نظام اسلامی این است که ادامه دهنده راه شهیدان باشند و این مهم را در عمل خود نشان دهند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که پشتیبانی و همراهی با ولی فقیه تکلیف شرعی و ملی است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که گوش فرا دادن به فرامین و نصایح رهبر معظم انقلاب، کشور را از بسیاری از مشکلاتی که در آن است خارج می کند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که رهنمودها و مدیریت صحیح ولی فقیه، اقتدار و عظمت به انقلاب اسلامی بخشید، تصریح کرد: تبعیت از نائب عام امام زمان(عج) در این انقلاب باید با عمل گره بخورد، زیرا اگر با زبان بازی و شعار همراه باشد، چیزی جز نفاق از دلش بیرون نمی آيد

استاد حوزه علمیه با بیان این که آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی باید بیشتر برای نسل جوان جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: اگر نوجوانان و جوانان کشورمان به خوبی با ارزش های انقلاب آشنا شوند به یقین فریب توطئه های شوم دشمنان  را نخواهند خورد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که دشمنان نظام اسلامی چهار دهه است که در پی خدشه دار کردن آرمان های انقلاب و بی هوایت کردن نسل جوان هستند، تصریح کرد: نهادینه کردن آرمان های انقلاب در میان نسل جوان مانع از تحقق اهداف و برنامه های منافقانه آنها در کشور خواهد شد.

امام جمعه بابلسر، امتیاز انقلاب اسلامی ایران را بازگشت دین از حاشیه به متن زندگی مردم و پیشرفت جامعه به سمت دینی‌شدن و معنویت‌گرایی عنوان و مسؤولیت علما، حوزه‌های علمیه، مراکز دینی و فرهنگی را در بعد اجتهاد و پیام‌رسانی در شرایط بازگشت دین به متن زندگی همه انسان‌ها، بسیار سنگین توصیف کرد.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی منافع استعمار و استکبار را در منطقه به خطر انداخت، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی از رژیم پهلوی حمایت می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، قطع وابستگی به شرق و غرب را مهم ترین ویژگی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ایران تا قبل از پیروزی انقلاب در همه عرصه ها وابسته به کشورهای غربی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دشمنان پس از شکست‌های متعدد در عرصه نظامی، تحریم های اقتصادی علیه کشورمان را آغاز کردند، گفت: تحریم های فلج کننده آمریکا تنها بستری را برای پیشرفت کشورمان فراهم کرد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که غرب فکر می کرد که تحریم‌ها سبب عقب نشینی ملت ایران از خواسته های آنها می شود، افزود: تحریم ها اراده ملت بزرگ ایران در رسیدن به اهداف متعالی خود را مصمم تر کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha