جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیش از ۹۰ رهبر مذهبی آمریکایی به مبارزه با اسلام هراسی متعهد شدند

حوزه/در همایشی که در واشنگتن برگزار شد، در بیانیه ای توسط بیش از ۹۰ شخصیت مذهبی و علمای دینی از سازمان ها و نهادهای مذهبی ادیان مختلف اسلام، مسیحیت و یهودی در آمریکا علیه اسلام هراسی به امضا رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بیش از 90 شخصیت دینی و علمای دینی از سازمان ها و نهادهای مذهبی ادیان مختلف اسلام، مسیحیت و یهودی در آمریکا با امضای بیانیه ای، اسلام هراسی در ایالات متحده و سرتاسر جهان را محکوم کردند و خواستار یک حرکت ملی در راستای آزادی دینی در این کشور شدند.

به اعلام شورای روابط اسلامی آمریکاییی «کایر» در این بیانیه که امضای نزدیک به 100 شخصیت دینی را دارد آمده است: رهبران مذهبی از سرتاسر کشور 3 روز با همدیگر سپری کردند تا استراتژی درستی برای مقابله با تعصب ضداسلامی و ارتقاء آزادی دینی برای تمامی مردم آمریکا بیابند. مسلمانان، یهودیان مسیحیان باپتیست، متدویست، لوتران، کاتولیک، مورمون، انجیلی، پروتستان و دیگر رهبران دینی از مذاهب و مکاتب مخاتلف گردهم جمع شدند تا فرهنگی را ترویج دهند که بر اساس آن تمامی مردم آمریکا با عزت و احترام و عدالت مورد برخورد قرار بگیرند.

این گردهمایی در 28 ژانویه در انجمن اسلامی در واشنگتن به مناسبت سالگرد اعتراضات ملی در فرودگاه های آمریکا علیه دستور اجرایی «منع ورود مسلمانان» توسط ترامپ رئیس جمهور این کشور آغاز به کار کرده و در 30 ژانویه خاتمه یافت. بیش از 90 رهبر دینی بیانیه اختتامیه این همایش با عنوان «غلبه دین بر ترس» امضاء کردند. در ادامه این بیانیه آمده است:

ما متعهد می شویم و از شهروندانمان می خواهیم تا با همسایگان مسلمان با عدالت، عزت و احترام متقابل برخورد کنند. و بر ایده آل هایمان بر تکثرگرایی و آزادی و مذهبی و مخالفت با هرگونه ممنوعیت دینی پافشاری می کنیم.

این شخصیت های دینی در آمریکا همچنین به رد سیاست های انحصارطلبانه و تبعیض آمیز به ویژه علیه مسلمانان تاکید کرده، بر ایجاد روابط متقابل مذهبی، عدم سیاه نمایی علیه مسلمانان و مبارزه با تعصب ضداسلامی متعهد شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha