جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری گفت: نقش روحانیت و مرجعیت در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام حمزه علی صادقی، امروز در نشست جمعی از روحانیان به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، نقش روحانیت و مرجعیت در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی بسیار مهم و غیرقابل‌انکار توصیف کرد و اظهار داشت: حوزه و روحانیت در آغاز نهضت مبارزات علیه رژیم طاغوت تا پیروزی و استقرار پایه‌های نظام اسلامی همواره در صحنه حاضر بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بیان اینکه روحانیت آگاه و با بصیرت برای پیروزی انقلاب هر چه در توان داشت به کار گرفت، تصریح کرد: نمی‌توان نقش حوزه و روحانیت در پیروزی و استقرار نظام اسلامی به‌هیچ‌عنوان نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه روحانیت با نفوذ کلام خود در جامعه توانست توده‌های مردمی را علیه رژیم طاغوت ساماندهی کند، خاطرنشان کرد: در این مسیر مهم علما و روحانیت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و مساجد توانستند یک نهضت فراگیر را علیه رژیم طاغوت ساماندهی کنند.

حجت‌الاسلام صادقی بر ضرورت تبیین مناسب نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل جوان تأکید کرد و گفت: دشمنان انقلاب سال‌ها تلاش کردند تا نقش روحانیت در پیروزی انقلاب را خدشه‌دار کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در استقرار پایه‌های انقلاب نقش محوری را ایفا کرده است، بیان کرد: روحانیت در دفاع از انقلاب همواره پیشگام بوده و هیچ‌گاه از این مسیر مهم منحرف نشده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به اینکه روحانیت در کنار ترویج و تبلیغ دین همواره مدافع آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: این حضور مؤثر در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف همواره شکست توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه روحانیت در سه دهه اخیر نقشی تأثیرگذار در استحکام پایه‌های نظام اسلامی داشته است، افزود: روحانیت با همراهی ملت ایران توانسته  نظامی برپا کنند که امروز به‌عنوان الگویی برای همه جهانیان است.

حجت‌الاسلام صادقی ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت را توطئه دشمنان علیه انقلاب دانست و تصریح کرد: نوک پیکان دشمن در چهار دهه اخیر به‌سوی روحانیت بوده و این پروژه با حضور در صحنه روحانیت منجر به شکست منجر شده است.

وی روحانیت را بزرگ‌ترین و مؤثرترین شبکه تبلیغی معرفی کرد و گفت: انتقال مفاهیم آموزه‌های تعالی‌بخش دینی و فرهنگ غنی اسلام رسالت اصلی روحانیت در تاریخ اسلام بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری، به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد شبهات دینی و نیز ترویج شبکه‌های انحرافی در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: شناسایی و مقابله با این گروه‌های منحرف دینی یکی از رسالت‌های روحانیت است که تا به امروز به‌خوبی در این مسیر حضورداشته‌اند.‌

وی با اشاره به اینکه روحانیت اصیل همواره با آگاهی و بصیرت مانع از تحقق برخی توطئه‌های دشمنان اسلام شده است، بیان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب از اندیشه‌های روحانیت آگاه و اصیل همواره هراسان است و تلاش می‌کند مانع از ترویج آن در جامعه اسلامی به‌ویژه در میان نسل جوان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha