سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
طالب پور

حوزه/ حجت الاسلام طالب پور گفت: اگر مردم با روحانيون در يك جبهه نباشند و روحانيون فعاليت هاي سازنده خود را براي ياري مردم دريغ كنند، همه ما سيلي محكمي از دشمن خواهيم خورد.

حجت الاسلام محسن طالب پور در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان پیرامون نقش روحانیت و حوزه های علمیه در پیروزی انقلاب، گفت: انقلاب اسلامي همواره بر انسجام و يكپارچگي جامعه اسلامي و در رأس بودن حاكميت ديني تاكيد دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف بيان كرد: انقلاب اسلامي مدلي جامع و كامل براي حكومت است كه ساختار امامت و ولايت در انقلاب اسلامي ديده مي شود. 

وي تصريح كرد: در قرن ها قبل علما و رهبران ديني همواره براي حاكميت ديني و شكل دادن جامعه اسلامي به بهترين شكل در تلاش بوده اند که بحمدالله باتلاش های مردم انقلابی ایران و عنایت حضرت ولی عصر و هدایت و رهبری امام راحل به عنوان یک عالم برجسته برخاسته از حوزه های علمیه این امر در زمان معاصر محقق شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف افزود: در پيروزي انقلاب اسلامي  همه اقشار و در راس آنها روحانيون نقش داشته اند و نسبت به ديگر اقشار جامعه پيشتازي داشته اند. 

  حجت الاسلام طالب پور با تاكيد بر پيروزي انقلاب اسلامي افزود: اين پيروزي، يك پيروزي مقطعي نبوده است و لذا نياز به استمرار و تداوم داردكه در اين ميان طلاب و روحانيون مهم ترين نقش را ايفا كرده اند.

وي گفت: بيشترين شخصيت هاي شهيد شده و كساني كه مورد تهاجم دشمن قرار گرفته اند از هر ١٠٠٠ نفر،٥٢ نفر از روحانيون بوده اند.

نماینده  ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف تصريح كرد: اولويت اول دشمن در برابر ما جنگ نرم است كه در اين راه سرمايه گذاري هاي بسياري شده است ، لذا حفظ و نگهداري مردم و انقلاب از آسيب ها و انقلابي نگاه داشتن حوزه های علمیه همگی  بر عهده روحانيون است. 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف بيان كرد: اگر مردم با روحانيون در يك جبهه نباشند و روحانيون فعاليت هاي سازنده خود را براي ياري مردم دريغ كنند، همه ما سيلي محكمي از دشمن خواهيم خورد. 

حجت الاسلام طالب پور عنوان كرد: مهم ترين دستاورد انقلاب اسلامي تشكيل يك نظام ديني و حاكميت ديني در اين كشور است.

وي تصريح كرد: وظيفه طلاب در حوزه هاي علميه اين است كه پايه هاي علمي خود را محكم كنند، از بصيرت و روشنايي برخوردار شوند، براي دين تبليغات زيادي داشته باشند و به روز ترين نياز هاي جامعه اسلامي را بر طرف سازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha