جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاندار خراسان شمالی

حوزه/نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تبریک فرا رسیدن ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) همچون پیامبر گرامی اسلامی زیستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در مراسم گرامیداشت 12 بهمن سالروز ورود تاریخی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به کشور با اشاره به مراحل زندگانی حضرت امام (ره) افزود: امام خمینی در زندگی خود سه مرحله زندگانی شامل از بدو تولد تا سال 42، سپس از آن سال تا سال 57 و در انتها تا پایان دوران عمر خویش بود که همچون پیامبر گرامی اسلام زیستند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به ورود تاریخی امام در 12 بهمن سال 57 به میهن را همچون تشبیهی برای نیابت امام دوازدهم دانست و گفت: ورود امام خمینی (ره) همچون پیامبر با تشکیل حکومت همراه بود که در جمع مردم آن زمان دستور تشکیل دولت به پشتوانه ملت را دادند.

وی از عدم چشم‌داشت به مسئولیت توسط حضرت امام اظهار داشت: اگر فردی حب جاه، مقام، مسئولیت و دنیا داشته باشد در آستانه ورود به مسئولیت قطعاً خوشحال است اما امام با آن جمله تاریخی که فرمودند «من به پشتوانه این ملت دولت تعیین می‌کنم» نشان داد که هیچ احساسی برای دریافت مسئولیت ندارد.

صالحی در ادامه از بهره‌برداری ۷۶۶ پروژه با هزینه ۴۲۸ میلیارد تومان هم‌زمان با دهه فجر خبر داد و گفت: هدف‌گذاری اصلی ما جای گرفتن این استان در زمره ۱۰ استان برتر در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ است.

وی با اشاره به انجام سفرهای استانی در ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: اولویت‌های سفرهای شهرستانی دهه فجر نیز با روستاهای معرفی شده به عنوان روستاهای سبز، بدون بیکار یا هدف گردشگری است و از مردم و به ویژه رسانه‌ها خواست تا بر تحقق هدف‌گذاری‌های استان نظارت کنند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اقدامات فرهنگی استان، تصریح کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های ما تبدیل خراسان شمالی به پایتخت موسیقی مقامی ایران با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

گفتنی است، مراسم یوم‌الله ۱۲ بهمن در تمام نقاط استان با اجرای برنامه‌های ویژه برگزار شد که حضور پرشور مردم انقلابی و همیشه درصحنه خراسان شمالی ازجمله محورهای اصلی این مراسم بود.

مراسم محوری ۱۲ بهمن در مرکز استان نیز ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه صبح در محل میدان شهید بهشتی بجنورد با حضور گسترده علما، روحانیون، فضلا، اساتید و طلاب مدارس علمیه استان، دانشجویان، دانش آموزان و عموم مردم انقلابی بجنورد آغاز شد.

همچنین اجرای سرود ۱۳۵۷ نفری دختران دانش‌آموز، نوحه‌خوانی، نواختن گلبانگ انقلاب، گل‌باران تمثال امام (ره) و رژه موتورسواران و غیره ازجمله برنامه‌های روز ۱۲ بهمن در مرکز استان بود که با زیارت و عطرافشانی گلزار شهدا به پایان رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha