جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام خمینی(ره)

حوزه/ همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی درختواره دانشنامه علمی حضرت امام خمینی(قدس سره) به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری نور با ۱۴۸۹ مطلب بر روی پیشخوان فضای مجازی منتشر شد.

مدیر محتوایی پایگاه حوزه نت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، هدف از تولید این دانشنامه علمی را جمع آوری و عرضه یکجا هرآنچه یک مسلمان آزاده می بایست در مورد حضرت امام(ره) بداند عنوان کرد.

حجت الاسلام هادی دهقان افزود: عرضه بیش از 1400 مطلب شامل؛ مقاله، گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان نامه به منظور تسهیل در امر تحقیق و پژوهش محققان حوزه و دانشگاه در زمینه امام خمین(ره) عنوان کرد.

وی ادامه داد: این دانشنامه در 96 نمایه در قالب 21 موضوع از هم اکنون در نخستین پایگاه اطلاع رسانی شیعی جهان اسلام در دسترس علاقمندان قرار دارد.

دهقان به نمایه های مختلف این دانشنامه اشاره کرد و گفت: "امام، زندگینامه و خانواده"، "ویژگی های فردی و رفتاری"، "مقام علمی"،" امام؛ حكومت اسلامی و انقلاب اسلامی"،"امام؛ ولایت فقیه و مرجعیت"،" امام و سیاست"،"امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای" نمایه های اصلی این دانشنامه می باشند.

وی "اندیشه ها و دیدگاه های امام" و " امام و مردم" را از دیگر نمایه های اصلی برشمرد و اظهارداشت: "امام و زنان"، "امام؛ هنر و فرهنگ"، "امام؛ وحدت ملی و انسجام اسلامی"، "وصیت نامه امام"، "امام از منظر دیگران" "کتاب، پایان نامه و کتابشناسی امام" از جمله دیگر نمایه های این دانشنامه می باشند.

مدیر محتوایی پایگاه حوزه نت در ادامه از وجود نمایه هایی همچون "مراکز و مؤسسات فعال با موضوع امام خمینی (ره)" و " امام خمینی (ره) در اینترنت" در این دانشنامه خبر داد.

وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود به نمایه های فرعی این دانشنامه غنی اشاره کرد وگفت: "امام، زندگینامه و خانواده"، "فرزندان"، "زندگینامه"،" نامه های خانوادگی"، "امام و برادر"، " خاطرات"، "اساتید امام"، " مشایخ اجازه امام"، "شیوه تدریس"، " شاگردان " و " آثار " از نمایه های فرعی دانشنامه می باشند.

دهقان ادامه داد: " نو آوری امام"، " امام، تفسیر و حدیث"، " امام، فقه و اصول"، "امام(ره)، فلسفه، عرفان و اخلاق"، " حالات معنوی امام"، " سیره امام خمینی (ره)"، "نفی سکولاریزم از منظر امام"، " امام و آزادی"، "امام  و امنیت"، "امام و سیاست خارجی"، " نامه امام به گورباچف" از جمله دیگر عناوین فرعی دانشنامه امام خمینی(ره) می باشند.

علاقه مندان می توانند از آدرس اینترنتی ذیل برای استفاده از این دانشنامه بهره ببرند.

https://hawzah.net/fa/Subjects/8212

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha