شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علمای الازهر مصر از مؤسسه حکمت وابسته به آیت الله العظمی حکیم بازدید کردند

حوزه/ "عدی البهاش" مدیر شبکه المنهاج از گروهی از شیوخ و علمای الازهر استقبال کرد و این گروه در شهر نجف اشرف بر شعار "ازهریون، حوزویون، با هم علیه تکفیر" تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، "عدی البهاش" مدیر شبکه المنهاج از گروهی از شیوخ و علمای الازهر استقبال کرد و این گروه در شهر نجف اشرف بر شعار "ازهریون، حوزویون، با هم علیه تکفیر" تاکید کردند.

این گروه از مؤسسه فرهنگ اسلامی حکمت وابسته به آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع عراق و شبکه ماهواره ای المنهاج بازدید کردند.

گروه علمای الازهر مشکل از یوسف الغواب خبرنگار، شیخ ولدی محمد مطر استاد تفسر و علوم قرآن دانشگاه الازهر، شیخ نشأت ذراع بزرگ ائمه جماعت و خطیب وزارت اوقاف مصر، شیخ محمد رمضان، شیخ احمد صابر دبیر کل شورای علمای مسلمین و متخصص در علم عقیده اسلامی دانشگاه الازهر و صاحب رساله وحدت امت اسلامی بر اساس شیوه اسلام محمدی اصیل، بود.

مدیر شبکه المنهاج گفت: هیئت رسانه ای و شیوخ دانشگاه الازهر با شبکه المنهاج و برنامه های آن آشنا شدند و متوجه شدند که این شبکه اعتدالگرا است و علیه طایفه ها و ادیان دیگر تحریک نمی کند و برنامه های فرهنگی و اجتماعی آن برای تمامی اقشار جامعه عربی مفید است و تنها مختص جامعه عراقی نیست.

هیئت مصری پیشنهاد تأسیس دفتر شبکه المنهاج در مصر را ارائه دادند

وی افزود: مهمانان از دروغ جلوه دادن حقیقت و وضعیت ملت و جامعه عراقی و آنچه در مورد آن ها در شکبه های ماهواره نمایش داده می شود، ابراز شگفتی کردند و این تصور را داشتند که ما به علما، رهبران دینی، اعتقادات آن ها توهین می کنیم.

البهاش ادامه داد: آن ها هیچ یک از موارد فوق را در جامعه عراقی در خلال بازدید شهر نجف اشرف و کربلا و زیارت عتبات مقدسه و در آمیختن با مردم آنجا، مشاهده نکردند.

وی تاکید کرد: ما نقشه شیعه را در راستای حفظ وحدت مسلمین در سر تا سر کشور و جهان برجسته کرده و بر ضرورت کنار گذاشتن خشونت و فرقه گرایی و وحدت کلمه میان تمامی فرقه های مسلمانان تاکید کردیم.

مدیر شبکه المنهاج تصریح کرد: مهمانان پیشنهاد کردند که دفتر شبکه المنهاج در مصر تأسیس شود و خود آن ها وظیفه انجام این کار را بر عهده می گیرند تا واقعیت برای مردم مصر آشکار شود و دو کشور از اوضاع دیگر با خبر شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha