جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دبیر کل وفاق المدارس العریبه پاکستان

حوزه/ مولوی قاری محمد حنیف جالندری با انتقاد از نوع برخورد ادارات حکومتی ایالت پنجاب پاکستان با دارندگان مدرک تحصیلی از مدارس دینی، خواستار توقف برخورد تبعیض آمیز با فارغ التحصیلان مدارس دینی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ مولوی قاری محمد حنیف جالندری دبیر کل وفاق المدارس العریبه پاکستان؛ با انتقاد از نوع برخورد ادارات حکومتی ایالت پنجاب پاکستان با دارندگان مدرک تحصیلی از مدارس دینی گفت: برخورود تبعیض آمیز با فارغ التحصیلان مدارس دینی متوقف شود.

تاکنون با توافق های انجام شده بین وزارت آموزش و اتحادیه مدارس دینی پاکستان و وفاق المدارس و هم چنین تایید کمیسیون آموزش عالی پاکستان، مدارک تحصیلی صادر شده از وفاق المدارس مذاهب مختلف قابل پذیرش بوده و افراد می توانستند در رشته مرتبط ادامه تحصیل دهند یا با ارائه آن به عنوان سوابق آموزشی برای استخدام های رسمی اقدام نمایند.

اما دولت محلی ایالت پنجاب در فراخوان و آزمون استخدام اخیر مدرک شهادة العالمیة صادر شده از سوی وفاق المدارس که با تایید شواری آموزش عالی پاکستان معادل فوق لیسانس بود را قابل قبول ندانسته است.

دبیر کل وفاق المدارس العریبه پاکستان با انتقاد شدید از عملکرد وزارت آموزش ایالت پنجاب و عدم قبول مدارک صادره از سوی مدارس رسمی از مذاهب و مکاتب مختلف، آن را برخوردی تبعیض آمیز با فضلا دانسته و از حکومت خواست به این رفتار پایان دهد.

وی گفت: این تصمیم در حقیقت تضییع حقوق طلاب علوم دینی و مبهم ساختن آینده بسیاری از محصلین مدارس دینی می باشد علاوه بر اینکه بر خلاف قانون و توافقات انجام شده می باشد.

قاری محمد حنیف جالندری افزود: در این وضعیت ما با برگزاری اجلاسی با اتحادیه مدارس دینی پاکستان عکس العمل مناسبی نشان خواهیم داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha