جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام احمدرضا یزدانی مقدم

برگزیده کتاب سال حوزه گفت: پیشنهاد می شود تا دست اندرکاران برگزاری کتاب سال حوزه، قسمت مجزایی را به صورت سهمیه ای مستقل برای معرفی آثار محققان جوان و نو قلم زنندگان حوزوی در نظر بگیرند.

حجت الاسلام  والمسلمین  احمد رضا یزدانی مقدم، برگزیده نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن اشاره به موضوع تحقیق ارائه شده به این دوره از همایش اظهار داشت: جایگاه وحی در فلسفه سیاسی از منظر فارابی، ابن سینا، شیخ اشراق، خواجه نصیر و ملا صدرا مهمترین اثر علمی بنده در این دوره از همایش بود.

وی درادامه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود تا دست اندرکاران برگزاری کتاب سال حوزه، قسمت مجزایی را به صورت سهمیه ای مستقل برای معرفی آثار محققان جوان و نو قلم زنندگان حوزوی در نظر بگیرند.

این برگزیده کتاب سال حوزه، ضمن اشاره به اهمیت روز افزون سازی مطالعات حوزوی ناظر به نیازهای اجتماعی جامعه، خاطرنشان کرد: در حوزه علوم سیاسی و اجتماعی و حقوقی، باید ضمن توجه به مسائل اجتماعی، از کارهای انتزاعی و دور از نیاز جامعه که فعالیت های غیر عملیاتی به شمار می رود، پرهیز نموده، فعالیت های نظریه پردازان را در ارتباط با عمل و نیاز جامعه مورد توجه قرار داد.

وی توانایی های حوزه های علمیه در پاسخ به نیازهای روز جوامع انسانی را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: مدیریت پژوهش یکی از موضوعاتی است که علی رغم تلاش های روز افزون، مدیران و کارشناسان فعال حوزوی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

حجت الاسلام  والمسلمین یزدانی مقدم، ضمن تاکید بر لزوم تعریف تخصصی مدیریت پژوهشی در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه یکی از غنی ترین منابع سرزمینی ایران به شمار می رود که محتواهای اندیشه ای کشور را تامین می کند.

وی ضمن تاکید بر استخراج منابع اندیشه ای اسلام، ناظر به نیازهای روز توسط حوزه های علمیه، اظهار داشت: باید ضمن به کارگیری برنامه ریزی های هدفمند، پژوهش در حوزه را سیال نموده، در سطوح مختلف تحصیلی حوزه های علمیه فعال نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha