جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: اگر چه از لحاظ زمانی و تقویم دهه فجر امسال با دهه فاطمیه تقارن پیدا کرده ولی در حقیقت تقارن این دو واقعه، همیشگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، محمدرضا معصوم خانی، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی آورده است که : اگر چه از لحاظ زمانی و تقویم، دهه فجر امسال با دهه فاطمیه تقارن پیدا کرده، ولی در حقیقت تقارن این دو واقعه، همیشگی است، چرا که فاطمه زهرا سلام الله علیها در راه ولایت و دفاع از مظلوم، به شهادت رسید و اولین شهید راه ولایت نام گرفت. تا به ما یادآوری کند که رکن رکین اسلام و روح قرآن و ولایت است.

همان «یاایهاالرسول بلغ ماانزل الیک من ربک وان لم تفعل فمابلغت رسالته»....که به پیامبر وحی شد اگر ولایت علی علیه السلام را ابلاغ نکنی رسالت خود را انجام نداده ای. پس ام الائمه(س) بالبیک به این ندای الهی یک تنه در مقابل غاصبان این حق الهی، ایستاد و جان خود را فدا کرد.

قرنها بعد، حضرت امام خمینی (ره) از سلاله حضرت زهرا (س) با الگوگیری از سیره حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار علیهم السلام، پرچم دفاع از اسلام و مظلوم را برپا کرد و بساط طاغوت و یزید و اسلاف یزیدیان را در هم پیچید.نور امید در دل مظلومان عالم که کور سو می زد روشن شد.

دشمنان دیرین اسلام و ولایت که غافلگیر شده بودند از خواب پریدند و با تجدید قوا به این انقلاب نو پا یورش بردند. اما از این امر مهم غافل بودند که  مردم مسلمان هوشیار شده اند و دیگر ولایت تنها نیست و تاریخ در این برهه تکرار نخواهد شد، چرا که مردم با تمام وجود پشتیبان ولایت فقیه هستند.

البته خفاشان داخلی و دشمنان خارجی درصددندمردم را از ولایت جدا کنند و واقعه عاشورا تکرار شود، اما پرواضح است که این آرزو رابه گور خواهند برد. ان شاء الله

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha