جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت:توطئه های دشمنان تا امروز شکسته و سر آنها به سنگ خورده است؛ به فضل الهی در مرحله تداوم و استمرار نظام تا ظهور بقیه الله الاعظم(عج) این مردم در مقابل دشمنان و بدخواهان خواهند ایستاد و آرزوی جدایی آنها از نظام و رهبری را به گور خواهند برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی امروز در  خطبه‎های نماز جمعه قم با ذکر این مطلب که هر انقلاب دارای چهار مرحله است گفت: این مراحل شامل مرحله حدوث و پیدایش انقلاب، استقرار و تشکیل حکومت، مرحله اکمال و مرحله تداوم و استمرار است.

وی افزود: رهبری دینی عامل اصلی این انقلاب است؛ هیچ نهضتی بدون رهبری الهی به ثمر ننشسته است، زیرا محوریت نظام دینی متکی به رهبری الهی است که در عصر غیبت این مسئولیت بر عهده فقیه جامع الشرایط است.

امام جمعه قم با ذکر این مطلب که شریعت و دین محتوای اصلی این حکومت الهی است، تصریح کرد: دشمنان اسلام همیشه با پیاده شدن احکام اسلام مخالفت ورزیده اند؛ رژیم پهلوی با مساله کشف حجاب و ممانعت از برگزاری مجالس اهل بیت(ع) و بیان معتقدات و برخورد با متدینین در همین راه گام بر می داشت؛ آنها حتی تحمل تاریخ هجرت پیامبر را هم نداشت تا جایی که به سنگ قبر مردگان نیز ترحم نکرد و دستور داد روی قبر آنها تاریخ شاهنشاهی را ثبت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قم بیان کرد: اگر خداوند امام رابه یاری ما نمیفرستاد معلوم نبود چه بر سر دین می آمد؛ اسلام با انقلاب ما احیا شد و جوانان ما نیز به این احکام توجه پیدا کردند.

وی عامل سوم برای پیروزی انقلاب اسلامی را، مردم دانست و گفت: در تاریخ رهبران الهی هر زمانی که مردم حضور پیدا کردند آن انقلاب و نهضت به نتیجه رسید؛ حضرت نوح(ع) 950 سال در عرصه حاکمیت دین تلاش کرد ولی جز عده کمی کسی به ایشان ایمان نیاورد.

حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: در نمونه دوم حضرت موسی(ع) که مردم زجر کشیده زیر سلطه فرعون ها، ابتدا ایشان را همراهی کردند و خداوند نیز فرعونیان را نابود کرد ولی از مرحله انقلاب و از این مردم که حضرت را در حدوث و پیدایش انقلاب همراهی کردند ولی این فضیلت از دست رفت و این مساله هنگامی بود که این قوم با رهبر خود همراهی نکردند و به ذلت نشستند.

وی گفت: نمونه سوم نقش تاثیرگذار مردم، بعثت پیامبر اکرم(ص) است؛ مردم در حدوث با پیامبر همراه شدند و در عرصه استقرار نظام اسلامی نیز مسلمانان همه تلاش خود را از جمله هجرت و انفاق و ایثار جان و مال را داشتند، ولی در مرحله اکمال دین، مردم دچار سستی و انحراف شدند و در مرحله عمل به پیام الیوم اکملت لکم دینکم توجهی نکردند.

این استاد حوزه اظهارکرد: نمونه چهارم، انقلاب اسلامی امام راحل و همراهی و نقش مردم در این نهضت الهی است که برجسته و قابل تقدیر است؛ مردم ایران هم اکنون در تمام سه مرحله از مراحله چهارگانه با کمال قدرت و اخلاص ولی فقیه و رهبر خود را همراهی کردند؛ مرحله انتقال رهبری مهمترین پیچ هر انقلابی است، ولی مردم ولایت مدار و با ایمان و فداکار ما در ابتدا از امام حمایت کردند و پس از رحلت ایشان زمانی که از سوی مجلس خبرگان آیت الله خامنه ای به رهبری را علی رغم میل باطنی برگزیده شدند، مردم با ایشان بیعت کرده و همراهی کردند.

امام جمعه قم عنوان کرد: توطئه های دشمنان تا امروز شکسته خورده و به تعبیر انقلاب، سر آنها به سنگ خورده است؛ به فضل الهی در مرحله تداوم و استمرار نظام تا ظهور بقیه الله الاعظم(عج) این مردم در مقابل دشمنان وبدخواهان خواهند ایستاد و آرزوی جدایی آنها از نظام و رهبری را به گور خواهند برد.

وی در خطبه اول نماز جمعه نیز با استفاده از یکی از آیات قرآن گفت: اصل تبری یک عنصر قرآنی و اهل بیتی است ولی اگر بتوانند کاری کنند و شرایط را به گونه ای فراهم شوند که کفار به اسلام متمایل شوند و دست از خصومت بردارند اصل بالادستی است تا اینکه کفار را تحریک کنیم تا آنها را در کفر منسجم کنند.

حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: مسلمانان باید جاذبه های حداکثری ایجاد کنند که غیر مسلمانان را به اسلام راغب کنند؛ کاری که مبلغان انجام می دهند و نامه هایی که رهبر انقلاب به جوانان غربی نوشتند در همین راستا انجام شده است.

امام جمعه قم بیان کرد: حب و بغض مومنین نسبت به دشمنان بر اساس منطق دین و بر اساس حکم شریعت است و هرگز حب و بغض ما نسبت به دشمنان برخواسته از کینه های شخصی و هواهوس نیست.

وی گفت: از تبدیل عداوت دشمنان به مودت تعجب نکنید، زیرا خداوند بر هرچیزی قادر و توانا است ؛همچنین بدرفتاری گذشته کفار علیه مسلمانان قابل رفع است؛ حکم برائت از کفار و ابراز دشمنی تا حدی که حضرت ابراهیم(ع) بیان کردند در خصوص کفاری است که عداوت خود را کنار نمی گذارند، ولی کفاری که از سرجنگ با ما در نمی آیند، نباید خصومت بیش از حد ورزید و پیامبر و اهل بیت(ع) با آنها بدرفتاری نمی کردند و اهل بیت با آنها دشمنی نداشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha